بهترین دندانپزشکیترمیم و زیباییجراحی لثهدکتر مهرباندندانپزشکی تهران

زیبایی دندان

بهبود طرح لبخند می­تواند تاثیرات شگرف بر ظاهر شما داشته باشد؛ حتی کوچکترین قدم­ها در این حوزه می­تواند منجر به افزایش اعتماد و عزت نفس شما شده و باعث شود شما تمایل بیشتری به خندیدن داشته باشید. با پیشرفت­های جدید در دندان­پزشکی، روش­های زیبایی متنوع ایجاد شده که از یک اصلاح رنگ ساده تا جایگزین کردن دندان­های از دست رفته را شامل می­شود و مجموعه بسیار متنوعی از فعالیت­های زیبایی همچون اصلاح طرح لبخند در این حوزه وجود دارد. بنابراین با توجه به روش­هایی که برای شما شناخته شده است، انتخاب­های مورد نظر خود را انجام دهید و سپس با مراجعه به دندان­پزشک از تکنیک­های جدید زیبایی مطلع شوید. سفید کردن دندان، پرکردن آن، جرم گیری دندان، دندان های مصنوعی، ارتودنسی و ایمپلنت (کاشت دندان) از جمله کارهایی هستند که دندانپزشکان برای زیبایی دندان انجام می دهند.

سفید کردن دندان

در عمل امکان سفید کردن اکثر دندان­ها وجود دارد و برای انجام این کار از روش­های مختلف استفاده می­شود. سفید کردن دندان­های خارجی زمانی انجام می­شود که فرد با استفاده از یک ماده سفید کننده رایج و بی­خطر در یک مطب دندان­پزشک یا حتی در خانه دندان­های خود را با تماس مستقیم این مواد با دندان سفید می­کند. انجام این کار به معنی این است که در اکثر مواقع، سفید کردن دندان­ ها ممکن بوده و فعالیتی بی­خطر است.

پر کردن دندان

دندان­پزشکان دیگر نیازی به استفاده از مواد امتحان نشده برای جایگزینی ساختار دندان از دست رفته به واسطه پوسیدگی ندارند، بلکه در عوض برای این کار از مواد دندان­پزشکی دارای کیفیت بالا و مواد پلاستیکی جدید (صمغ کامپوزیت) و مواد پورسلین استفاده می­کنند. این مواد به صورت طبیعی دارای ظاهر، احساس، و عملکرد دندان­های طبیعی هستند و در واقع بطور مستقیم به بخش باقیمانده مینا یا عاج دندان متصل هستند. این موضوع به معنی اینست که روش­های پر کردن جدید دندان می­تواند از دندان­های طبیعی حفاظت بیشتری بکند و به این ترتیب احتمالاً دندان­ها کمتر در آینده با مشکل مواجه خواهند شد. مواد اولیه جدید مورد استفاده در پر کردن دندان همچنین ظاهر طبیعی­تری دارند و به این ترتیب تقریباً تشخیص پر کردگی آنها غیر ممکن است.

بسیاری از افراد بزرگسال هم­اکنون دارای پر کردگی فلزی هستند که عملکرد آن به خوبی صمغ­های کامپوزیت نیست، ولی با این حال بسیاری از افراد ترجیح می­دهند از این نوع پر کردگی استفاده کنند. بنابراین انتخاب ماده مناسب برای پر کردن دندان می­تواند بستگی به تمایل شما و نظر دندان­پزشک داشته باشد.

دندان­های مصنوعی

با وجودی که استفاده از دندان­های مصنوعی روش مناسب برای جایگزینی با دندان­های از دست رفته برای سال­های طولانی محسوب می­شده است، این روش نیز دارای مشکلات خاص خود است. مشکل اصلی در این رابطه اینست که دندان­های مصنوعی برای حفظ ثبات خود از سایر دندان­ها و لثه بهره می­گیرند که می­تواند منجر به آسیب دیدن استخوان، پوسیدگی دندان، و سایر بیماری­های مربوط به دهان و دندان شود. به هر حال، به منظور جلوگیری از آسیب استخوان و سایر تاثیرات ناشی از دندان­های مصنوعی بر روی ظاهر فرد، می­توان این دندان­ها را هر چند سال یکبار مجدداً تنظیم و اصلاح کرد.

امروزه پیشرفت­های زیادی در دندان­های مصنوعی و سایر حوزه­های مربوط به سلامت و زیبایی دندان ایجاد شده است و یکی از این پیشرفت­ها مربوط به استفاده از پروتز متحرک (اوردنچر) در دهان است. در حقیقت پروتز متحرک ترکیبی از دندان­های مصنوعی سنتی و علم جدید کاشتن دندان (ایمپلنت) به منظور جلوگیری از ایجاد آسیب­های استخوانی است که می­تواند در نتیجه استفاده از دندان­های مصنوعی سنتی ایجاد شود.

کاشتن (ایمپلنت) دندان

کاشتن دندان در عمل جایگزینی ریشه­های دندان از دست رفته است. کاشتن دندان به همراه روکش کردن آن با تاج مصنوعی منجر به جایگزینی دندان­های از دست رفته می­شود و به حفظ قدرت استخوانی دندان­های مجاور کمک می­کند و به این ترتیب عمر دندان­ها را افزایش می­دهد. کاشتن دندان به عنوان یک خدمت ماندگار در نظر گرفته می­شود و انتظار داریم در بسیاری از موارد برای سا­ل­های بسیار طولانی قابل استفاده باشد. در حقیقت می­توان گفت استفاده از این روش راهکار بهینه برای جایگزینی دندان­های از دست رفته است. همچنین دندان جایگزین شده با استفاده از روش کاشتن دندان باید از دندان­های طبیعی دیگر غیر قابل تشخیص باشد.

ارتودنسی

ارتودنسی که در اصطلاح عمومی­تر به آن «مرتب کردن دندان­ ها» گفته می­شود، چیزی فراتر از مرتب کردن دندان­ها می­باشد. ارتودنسی نه تنها می­تواند وضعیت فعلی دندان­ها را اصلاح و بهینه­سازی کند، بلکه علاوه بر این می­تواند دلایل تغییر شکل و نامرتبی دندان ها به حالت فعلی را اصلاح کند و به این ترتیب امکان بهبود تغییرات و حرکت­های آتی دندان­ها را نیز فراهم می­کند.

در حال حاضر برای دستیابی به زیبایی دندان بسیاری از انتخاب­ها وجود دارد که از روشهای ارتودنسی­های پنهان را پوشش می­دهد و به این ترتیب با استفاده از تکنولوژی­های جدید زمان لازم برای اصلاح وضعیت دندان­ها کاهش پیدا کرده است. بنابراین اگر شما در این زمینه دچار مشکل هستید، با پزشک خود تماس گرفته و از وی درباره راه­حل­های موجود برای حل مشکل راهنمایی بگیرید. در هر حال توجه داشته باشید که هر راهکار دارای مزایا و مشکلات خاص خود است و به همین دلیل باید راهکار مورد نیاز با دقت کافی و با توجه به شرایط خاص مربوط به آن انتخاب شود.

روکش دندان

روکش دندان فرآیندی است که در آن دندان­پزشک موادی را بطور مستقیم بر روی دندان شما می­کشد. پیشرفت­های ایجاد شده در مواد مورد استفاده در روکش دندان هم­اکنون بطور دقیق­تر می­تواند روکش دندان را بعنوان جایگزین دندان طبیعی معرفی کند و ظاهر و ساختار شبیه دندان برای آن ایجاد نماید. در تکنیک­های روکش دندان، مینای دندان و عاج دندان با استفاده از روکش ساختار قوی پیدا می­کنند و به این ترتیب دندان دارای اشکال ظاهر دندان طبیعی را پیدا می­کند. این روش یک راهکار عالی برای درمان دندان­های خرد شده است و نیز مواد استفاده شده در آن نسبت به فلزهایی که قبلاً استفاده می­شد عملکرد به نسبت بهتری دارد.

پرسلین وینیرز، روکش و پل زدن بر روی دندان

روش­ها پرسلین وینیرز، روکش و پل زدن بر روی دندان همگی یک چیز را دنبال می­کنند: استفاده مفید و طبیعی از پرسلین دندان.

روش پرسلین اغلب به دلیل حساسیت فرد انتخاب می­شود که هدف آن شبیه­سازی ساختار طبیعی دندان است. امروزه مواد اولیه استفاده شده در این روش دوستدار محیط زیست و بسیار با دوام است. به همین دلیل از دندان­پزشک خود بخواهید موادی را برای این کار انتخاب کند که بهترین تاثیر را در این حوزه داشته باشد. علاوه بر مواد اولیه استفاده شده در این بخش، پرسلین قوی­ترین مواد اولیه رنگی برای عملیات زیبایی دندان است و این مواد می­تواند در برابر عملکرد عادی دندان مقاومت داشته باشد.

جراحی پلاستیک دندان

جراحی پلاستیک دندان اغلب برای اصلاح ناهنجاری­های لثه و لبخند لثه ای انجام می­شود. این کار با اضافه کردن یا حذف نمودن بافت لثه در نواحی خاص انجام می­شود. هدف جراحی پلاستیک دندان ایجاد یک چارچوب مناسب برای فعالیت دندان است، و علاوه بر این ایجاد چهره جذاب و بهبود کیفیت اجزای صورت نیز در این روش مورد توجه می­باشد. بنابراین در صورت تمایل شما می­توانید با دندان­پزشک خود درباره احتمال مناسب بودن بکارگیری این روش برای خود مشورت کنید.

هزینه

هزینه ارتودنسی و انجام سایر عملیات زیبایی دندان بسیار متنوع است، اما شما می­توانید هزینه تقریبی انجام این کار را با مراجعه به منابع درمانی محاسبه کنید.

معمولاً بیمه دندان هزینه­های زیبایی دندان را پوشش نمی­دهد. اما بیمه­های درمانی ممکن است برخی از این روش­ها همچون روکش را پوشش دهد و این موضوع بطور خاص زمانی قابل مشاهده است که هدف اصلی از انجام این فعالیت اصلاح مشکلات ساختاری دندان باشد که احتمالاً می­تواند بر روی سلامت کلی دهان شما تاثیر گذارد. معمولاً، مسائل مربوط به ساختار دندان و بازیابی آن تا حدودی مشمول بیمه است، در حالی که مسائل مربوط به زیبایی دندان به ندرت تحت پوشش بیمه می­باشد.

اگر درمان شما تحت پوشش بیمه دندان­پزشکی نیست، یا اگر شما بیمه خدمات درمانی ندارید، همواره این امکان وجود دارد که شما از خدمات تامین مالی شخص ثالث همچون اعتبار درمانی برای تامین هزینه درمان خود استفاده کنید. در این حالت افراد واجد شرایط می­توانند هزینه­های درمان خود را از یک شرکت تامین مالی دریافت کنند و مبلغ اخذ شده را به صورت اقساط ماهانه متناسب با بودجه خود بازپرداخت نمایند.

بهای خدمات زیبایی دندان وابستگی مشخص به عوامل متعدد همچون موارد زیر دارد:

مقدار کار و درمان مورد نیاز:

کلینیک ارائه دهنده خدمات درمانی؛ برخی کلینیک­ها دارای استانداردهای بسیار بالا و اعتبار خاص هستند و یا از تکنولوژی­های بسیار جدید برای ارائه خدمات درمانی استفاده می­کنند که در این صورت احتمالاً هزینه استفاده از خدمات این کلینیک­ها بیشتر از سایرین است.

دندان­پزشک ارائه دهنده خدمات و سطح تجربه و اعتبار وی

در این حالت بین بهای مطالبه شده توسط هر یک از دندان­پزشکان خاص با توجه به سطح تجربه و مهارت و نیز اعتبار آنها تفاوت زیادی وجود دارد.

مواد مورد استفاده

کیفیت و هزینه مواد اولیه استفاده شده در خدمات دندان­پزشکی بر روی هزینه کلی درمان شما تاثیر می­گذارد. برای مثال مواد اولیه برند برای کاشتن دندان همچون بیکون و نوبل بایوکر بسیار گران­تر از مواد اولیه ارائه شده توسط سایر شرکت­های تولیدی هستند. در این رابطه همواره برخی تولیدکنندگان وجود دارند که هزینه بسیار کمتری را در مقایسه با سایرین بابت مواد اولیه تولید شده خود از شما مطالبه می­کنند.

خدمات پس از درمان و خدمات مشتری

بسیاری از کلینیک­ها برای خدمات درمانی ارائه شده به مشتریان خود تضمین و خدمات پس از درمان در نظر می­گیرند که این موضوع باعث افزایش بهای خدمات ارائه شده توسط آنها می­شود. این خدمات شامل قرار ملاقات­های بعدی و نیز خدمات نگهداری است.

با توجه به اهمیت زیبایی دندان ها در لبخند شما باید همواره به سلامت آنها توجه داشت. در صورتی دندانهایتان مشکلی دارند اعم از مادرزادی مانند جلو بودن طبیعی آن ها و اکتسابی مانند خرابی و شکستگی دندان ها، بهتراست که هر چه سریعتر نسبت به درمان و جلوگیری از پیشرفت آن اقدام نمایید.

متخصصان کلینیک تخصصی دندان پزشکی دکتر منتظری کلیه ی خدمات ذکر شده در بالا را با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت ارائه می کنند.

نتیجه گیری

با انجام اقدامات پیشگیری کننده و درمانی می توان زیبایی و سلامتی را برای دهان و دندان خود را تضمین کنید. در کلینیک های دندانپزشکی می توانید با مراجعه متخصص زیبایی دندان نسبت به اعمالی همچون روکش، ایمپلنت، ترمیم، ارتودنسی، جراحی و… با هزینه های مختلف اقدام نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا