دندانپزشکی زیبایی تهراندندانپزشکی شمال تهراندندانپزشکی فرمانیهدندانپزشکی نیاورانکلینیک دندانپزشکی تهرانکودکانمطالب دندانپزشکی

دندانپزشکی مجهز در تهرانپارس

از کجا بدانم بهترین متخصص دندانپزشک منطقه‌ام کیست؟ یا چطور بهترین متخصص دندانپزشک را انتخاب کنم؟اگر شما هم چنین سوالی دارید، هفت روش زیر را بخوانید تا بتوانید بهترین متخصص دندانپزشکی و بهترین متخصص دندانپزشکی زیبایی را برای خودتان و خانواده‌تان انتخاب کنید.

چگونه بهترین متخصص دندانپزشکی را پیدا کنیم؟
اگر به دنبال بهترین متخصص دندانپزشکی و زیبایی دندان هستید بهتر است موارد زیر را مطالعه کنید.

مشورت با افراد مطمئن
از افرادی مانند اعضای خانواده، دوستان نزدیک یا همکارانی که به آن‌ها اعتماد دارید بپرسید. به اطرافتان نگاه کنید و ببینید چه کسی دندان‌های زیبایی دارد، سپس از او بپرسید دندانپزشکش کیست و نام و شماره تلفن او را بگیرید. اینگونه شما هم مثل او دندان‌های زیبایی خواهید داشت.
اگر از من بپرسید بهترین راه برای پیدا کردن بهترین متخصص دندانپزشک چیست، حتماً می گویم ببینید چه کسی از اطرافیانتان زیاد به دندانپزشکی می‌رود یا کدام از آن‌ها علاوه بر مسواک زدن و مراقبت‌های بهداشتی، کارهای بیشتری برای حفاظت از دندانش انجام داده‌اند؛ درواقع باید شخصی که خیلی از دندانپزشکش راضی است و از او تعریف می‌کند را پیدا کنید و شما هم به دندانپزشک او مراجعه کنید.

از پزشکان و داروخانه‌ها بپرسید
از پزشک خانوادگی یا داروخانه محله‌تان بخواهید بهترین دندانپزشک منطقه را به شما معرفی کنند. معمولاً کسانی که خودشان در حرفه پزشکی هستند درباره دیگر پزشکان اطلاعات کافی دارند و بدون بررسی‌های لازم به هیچ پزشکی مراجعه نمی‌کنند. همچنین، داروخانه‌ها و دکترها اغلب فیدبک هایی که مردم درمورد پزشکان اطراف می‌دهند را می‌شنوند و منبع خوبی برای دریافت این اطلاعات هستند.

جستجو در اینترنت
درمورد انجمن‌های دندانپزشکی مختلف تحقیق کنید و سپس کارهای آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

بیمه دندانپزشکی‌
بیمه دندانپزشکی به اندازه بیمه پزشکی نقش مهمی در انتخاب پزشک ندارد ولی با این حال، برای پیداکردن دندانپزشک خوب، روش خوبی به حساب می‌آید. فهرست دندانپزشک هایی که شرکت بیمه‌تان با آن‌ها قرارداد دارد را چک کنید. سپس با در نظر گرفتن نکاتی که در آخر متن نوشته‌ام، یکی را از بین آن‌ها انتخاب کنید.

جستجو در اینترنت
شاید به نظرتان نیاید ولی خواندن توصیه‌های افرادی که قبلاً به دندانپزشکی رفته‌اند، همیشه روش خوبی است. با این کار جواب سوالاتتان را پیدا می‌کنید و می‌توانید راحت اسم بعضی از دندانپزشک ها را از داخل فهرستتان خط بزنید. همچنین می‌توانید در گوگل آدرس «دندانپزشکان نزدیک» را سرچ کنید و از بین آن‌ها هرکدام امتیاز بیشتری از مراجعه‌کنندگان گرفته بود را انتخاب کنید.

دیدن وبسایت دندانپزشکان
وقتی با استفاده از روش‌های بالا فهرستی از دندانپزشکان خوب تهیه کردید، برای اینکه بتوانید بهترینشان را انتخاب کنید به سایت آن‌ها مراجعه کنید و در آن نگاهی بیندازید.
نمی‌گویم تمام دندانپزشک های خوب باید لزوماً سایت خوبی داشته باشند اما اگر دندانپزشک موردنظرتان در سایت مطبش اطلاعات کافی از عملکرد، کارمندان، متخصصان و نقاط قوتش (مثلاً نظرات بیماران) در اختیارتان گذاشته باشد، باعث می‌شود از انتخابتان مطمئن‌تر شوید.

چک کردن پروانه اشتغال مطب
با مراجعه به سایت سازمان نظام‌پزشکی جمهوری اسلامی ایران (IRIMC) می‌توانید جواز و گواهینامه‌های پزشکی دندانپزشکان منتخب خود را چک کنید. البته بیشتر اوقات همه دندانپزشکان مجوز پزشکی دارند.

بهترین متخصص دندانپزشکی در شمال تهران
سوالاتی که باید از متخصص دندانپزشک بپرسید
توصیه می‌کنم این سؤالات را حتماً قبل از شروع روند درمانی و همان جلسه اول از دندان‌پزشک خود بپرسید. این سؤالات بسته به شرایط پزشکی‌تان پاسخ داده می‌شود و دقیقاً جواب درست یا غلطی ندارند.

آیا مشاوره تعذیه هم به بیمارانتان می‌دهید؟
دندانپرشکان معمولی اصولاً فقط درمورد چیزهایی که نباید بخورید به شما گوشزد می‌کنند؛ مانند نوشیدنی‌های خیلی شیرین، مواد غذایی اسیدی یا خوردنی‌های دیگری که برای دندان‌هایتان مضر هستند.
درعوض دندانپزشکان کاربردی نکات بیشتری درباره رژیم غذایی‌تان می گویند و حتی درباره تغییرات کوچکی که باید در زندگی‌تان به وجود آورید هم صحبت می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود دندان‌های محکم‌تر و لثه‌های سالم‌تری داشته باشید. بنابراین دندان‌هایتان کمتر کرم می‌خورند و درکل بدن سالم‌تری خواهید داشت.

هدف اصلی شما در مراقبت از بیماران چیست؟
به نظر من بهترین پاسخ این است که بگویند: اینکه تا جایی که می‌شود کمتر روی دندان‌های بیمار کار کنیم، به او کمک کنیم تا در آینده دیگر دچار دندان‌درد نشود و بیش از حد نیاز به دندانپزشک پیدا نکند.

باید به دنبال دندانپزشکی بگردید که دلش می‌خواهد با کمترین عملیات ممکن دند‎انتان را درست کند، نه اینکه بخاطر گرفتن مبلغ اضافه، بیشتر روی دندان‌ها کار کند. بیشتر بخش سلامت دندان به پیشگیری مربوط می‌شود (نه درمان).

هزینه و تعرفه درمان دندانپزشک چقدر است؟
از دندانپزشک بخواهید تعرفه همه فرایندهای استاندارد و فهرست قیمت‌های بیمه و آزاد را اختیارتان بگذارد. مثلاً اینکه هزینه عکسبرداری چقدر می‌شود؟ یا اگر دندانتان نیاز به پرکردن داشت چقدر باید پول بدهید؟ بیشتر مطب‌ها فهرست آماده‌ای از قیمت‌هایشان دارند که می‌توانند از قبل با فاکس یا ایمیل برایتان بفرستند.

البته بعضی از آن‌ها هم ممکن است توصیه کنند به مطبشان بروید و حضوری درباره قیمت‌ها صحبت کنید؛ شاید لازم باشد به جزئیات دفترچه بیمه‌تان نگاهی بیندازند یا برای بیمارانی که هزینه‌شان را آزاد می‌پردازند پیشنهادات ویژه‌ای داشته باشند. اگر بیمه نیستید، با مراجعه حضوری می‌توانید مطمئن شوید که مجبور به پرداخت مبلغ چندان گزافی نخواهید شد.

آیا درمان در مطب متخصص دندانپزشک انجام می شود؟
بعضی از دندانپزشک های کاربردی تقریباً هیچ عملیاتی را در خود مطب انجام نمی‌دهند. توصیه شخصی من این است که این عملیات را از فهرستتان خط بزنید.
بهترین جواب برای این سؤال این است که بگویند «من فقط عملیاتی را در مطب انجام می‌دهم که خیلی داخلی (تهاجمی) نباشند اما اگر دیدم دندانتان به جراحی یا مراقبت‌های بیشتری احتیاج داشت، شما را به متخصص دیگری که می‌شناسم معرفی می‌کنم».

مدرک پزشکی‌تان را از چه دانشگاهی گرفته‌اید؟
بیشتر دانشگاه‌های پزشکی ایران معتبر هستند اما اگر پزشک مربوط در کشور دیگری تحصیل کرده بود، باید بیشتر تحقیقات کنید. حتی اگر دانشگاهشان داخل ایران بود، باز هم در اینترنت سرچ کنید تا از اعتبار آن دانشگاه مطمئن شوید.

دندانپزشک خوب در تهران
چند سال سابقه کار دارید؟
با پرسیدن این سؤال، اطلاعات بیشتری درباره تجربه پزشک پیدا می‌کنید. پزشک‌های خوب خوشحال می‌شوند اگر بتوانند سابقه تحصیلی، کاری و تجربی‌شان را با شما در میان بگذارند.

البته اگر پزشکی تازه فارغ‌التحصیل شده یا مطب زده باشد، به این معنا نیست که کارش خوب نباشد. بعضی از پزشکان جوان توانایی فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند سال‌ها به سلامت دندان و دهانتان کمک کنند.

مزیت دندانپزشک های باتجربه این است که درمورد بیماران، فرایندهای درمانی و غیره تجربه‌های زیادی دارند. درعوض دندانپزشک های تازه‌کار معمولاً مطابق با جدیدترین روش‌های علمی کار می‌کنند و اطلاعاتشان به‌روزتر است.

برای بیمارانی که از دندانپزشکی می‌ترسند چه کار می‌کنید؟
از آن‌ها بپرسید از چه داروی بیحسی استفاده می‌کنند؛ فراموش نکنید که هزینه آن‌ها را هم سؤال کنید، چون گاهی شرکت‌های بیمه هزینه این‌گونه داروها را تقبل نمی‌کنند).

ترس از دندانپزشکی
در مواقع اورژانسی چه خدماتی ارائه می‌دهید؟
حتماً درمورد ساعات مراجعه تلفنی و زمان پاسخگویی آن‌ها سؤال کنید تا بدانید در مواقع اورژانسی می‌توانید از خدمات تلفنی استفاده کنید و سؤالات خود را بپرسید یا خیر.

آیا هنوز تحصیلات پزشکی خود را ادامه می‌دهید یا در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنید؟
شاید این سؤال به نظر کمی خصوصی یا گستاخانه بیاید اما دکتری که هنوز مطالعه دارد و سعی می‌کند اطلاعات پزشکی‌اش را به‌روز کند، خوشحال می‌شود که به این سؤال جواب دهد.

ساعت‌های کاری مطب چه زمان‌هایی است؟
آیا بعداظهرها یا آخرهفته ها هم امکان مراجعه وجود دارد؟ یا اینکه زمانی برای مراجعه‌های اورژانسی در نظر گرفته‌اید؟ این سؤال به شما کمک می‌کند بفهمید دندانپزشکتان چقدر به خانواده‌هایی که کارمند هستند اهمیت می‌دهد. البته این سؤال عامل اصلی انتخاب دندانپزشک خوب به حساب نمی‌آید ولی قطعاً گزینه مهمی است؛ مخصوصاً اگر تمام اعضای خانواده‌تان به‌صورت تمام‌وقت کار می‌کنند.

انتخاب بهترین متخصص دندانپزشک در تهران
دسته بندی متخصصین دندان پزشک
در ادامه به بررسی دسته بندی متخصصین حوزه دندانپزشکی می پردازیم.

دندانپزشک متخصص درمان ریشه
ریشه دندان یکی از قسمت های اصلی دندان می باشد که وظیفه آن ثابت نگه داشتن دندان بر روی لثه می باشد. متخصصین درمان ریشه دندان که اصطلاحا به آنها متخصص اندو گفته می شود، زمانی که دندان شما نیاز به عصب کشی داشته باشد کانال ریشه را درمان می کنند.

متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی
امروزه متخصصین دندانپزشکی زیبایی خدمات بسیاری از جمله سفید کردن دندان ها ، ایمپلنت دندان ، کامپوزیت دندان ، لمینت دندان ، روکش دندان ، بریج دندان ارتودنسی و طراحی لبخند انجام می دهند.

متخصص دندانپزشکی کودکان
دندانپزشکی کودکان شاخه ای از دندانپزشکی است که به صورت تخصصی به درمان دندانپزشکی کودکان و نوجوانان می پردازد. این شاخه توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا و کانادا به عنوان تخصص شناخته شد.

متخصص دندانپزشکی کودکان
متخصص جراحی لثه
این گروه از پزشکان به صورت تخصصی بر روی عارضه های مرتبط با لثه مطالعه می کنند و بیماری های لثه و عفونت لثه را درمان می کنند.

متخصص پاتولوژی دهان
پاتولوژی به معنای آسیب شناسی می باشد. در این قسمت پزشک به درمان بیماری های دهان می پردازد. یکی از وظایف اصلی این دسته از متخصصین درمان زخم های دهان و تشخیص سرطان دهان می باشد.

جراح فک و صورت
جراح فک و صورت اغلب با موارد اورژانسی بیشتری نسبت به متخصصین دیگر رو به رو است. متخصص جراح فک صورت باید مطالعات دقیقی در زمینه بدن ، صورت ، گردن و ساختار فک صورت و دهان داشته باشد. افرادی که شکاف لب و کام دارند باید به متخصصین فک و صورت مراجعه کنند.

چطور متخصص دندانپزشک بد را تشخیص دهیم؟
علائم هشداردهنده‌ای که نشان می‌دهند دندانپزشک موردنظر گزینه مناسبی نیست:

مطب نامرتب
همیشه قبل از اینکه با پزشک یا پرسنل دیگر مطب ملاقات کنید، اول محیط را می‌بینید. پس خوب به اطراف نگاه کنید؛ سطح روی میزها و وسایل داخل مطب باید تمیز و عاری از هرگونه لکه و گردوخاک باشد. حتی مطب‌های قدیمی که وسایل کهنه و موکت‌های ازمد‌افتاده دارند هم می‌توانند ظاهرشان را تمیز و مرتب نگه دارند. قسمت دستشویی را فراموش نکنید؛ این مکان هم باید همیشه پاکیزه باشد.

کارمندان کم‌ تحمل
یک دندانپزشک خوب، کارمندانی را برای خودش استخدام می‌کند که رفتارشان مناسب باشد زیرا شخصیت پرسنل مطب بازتابی از شخصیت خود پزشک است و اگر آن‌ها رفتار خوبی نداشته باشند، دید مراجعه‌کننده به پزشک هم بد می‌شود. بیشتر بیماران از دندانپزشکی می‌ترسند اما وقتی رفتار کارمندان گرم و صمیمی باشد، باعث می‌شود قبل از اینکه پزشک را ملاقات کنند حس بهتری داشته باشند و ترسشان کمتر شود.

گزینه‌های درمانی محدود
در بیشتر مواقع، برای درمان هرکدام از مشکلات دندان راه‌های زیادی وجود دارد. بنابراین می‌توانید از آن‌ها بپرسید از چه روش درمانی استفاده می‌کنند. اگر دندانپزشکان خوب نباشد، می‌گوید فقط یک راه برای رفع مشکل دندان شما وجود دارد و درمورد روش‌های دیگر با شما صحبتی نمی‌کند. اینجاست که می‌فهمید باید دندانپزشک دیگری انتخاب کنید.

حالت دفاعی
هیچ دندانپزشک معتمد و باصلاحیتی از اینکه سوابق پزشکی‌اش را بپرسید بدش نمی‌آید و با این مسئله مشکلی ندارد. اگر حس کردید باید درمورد مسئله‌ای نظر دندانپزشک دیگری را بپرسید، بدانید این هم یک علامت هشدار است که نشان می‌دهد این پزشک گزینه خوبی نیست.

پیشنهاد غیرمنتظره فرایندهای درمانی جدید
بعضی از پزشکان طی فرایند درمان، عملیات غیرضروری زیادی پیشنهاد می‌دهند که از قبل درمورد آن‌ها صحبتی نشده یا احتیاجی به انجام آن‌ها نیست (مانند سفیدکردن دندان‌ها، پر کردن کانال ریشه و غیره). حواستان به اینجور پیشنهادها باشد و هرگز بدون فکر آن‌ها را قبول نکنید. خیلی کم پیش می‌آید فردی لازم باشد در سال ۱۲ بار به دندانپزشکی برود یا اینکه در این مدت‌زمان سه تا از دندان‌هایش عصب‌کشی کند. هرچند این اتفاق غیرممکن نیست ولی به نظر من این تعداد زیادی است و اگر دیدید چنین اتفاقی برایتان افتاد، سریع قبول نکنید و قبل از آن کمی فکر کنید.

احساس نامناسب
حس ششمتان اعتماد داشته باشید! از لحظه‌ای که وارد مطب می‌شوید، تا لحظه‌ای که از آن خارج می‌شوید، باید احساس خوبی داشته باشید. اگر زمانی احساس کردید حستان تغییر کرده، خیلی راحت آنجا را رها کنید و دندانپزشک دیگری برای خودتان پیدا کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا