آخرین مطالب دندانپزشکیدندانپزشکی کودکانکشیدن دندان کودکان

بهترین روش برای سالم نگه داشتن دندان ها از کودکی تا بزرگسالی چیست؟

سالم نگه داشتن دندان ها از کودکی تا بزرگسالی

دندانپزشکی کودکان و تاثیر آن بر سلامت دندان ها

همان طور که می دانید رعایت بهداشت دهان و دندان از دوران کودکی می تواند تاثیر بسزایی بر روی سلامت دندان ها در دوران بزرگسالی داشته باشد. به همین دلیل است که دندانپزشکان توجه و تاکید بسیاری بر دندانپزشکی کودکان دارند. در رابطه با رعایت بهداشت دهان و دندان کودکان، شاید بهتر باشد این گونه بگوییم که این موضوع حتی قبل از رویش دندان ها باید انجام گیرد. معمولا از ۶ ماهگی دندان ها شروع به بیرون آمدن از لثه می کنند ولی مراقبت ها باید قبل از ۶ ماهگی و رویش اولین دندان ها آغاز شود. برای این که کودک شما دندان هایی سالم داشته باشد نیاز است تا لثه های سالمی داشته باشد. بنابراین در دندانپزشکی کودکان مراقبت از لثه ها بسیار مهم تلقی می شود. شاید تصوری که بین افراد جامعه وجود دارد این باشد که دندان های کودکان، شیری می باشند و بعد از مدتی خواهند افتاد پس بنابراین حساسیت بیش از اندازه در رابطه با مراقبت از آن ها بی مورد است. باید گفت که این تصور کاملا غلط است چرا که این دندان ها زمینه ساز رشد دندان های اصلی می باشند و باید بهداشت آن را رعایت کرد.

Tooth Brushing Child Teeth Cleaning Human Tooth Infant PNG ...

 

دندانپزشکی کودکان و راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان

امکان پوسیدگی در دندان کودکان هم مانند دندان بزرگسالان وجود دارد که در این رابطه باید گفت پیشگیری بهتر از درمان است و دندانپزشکی کودکان به مواردی اشاره دارد که می توان از این پوسیدگی ها جلوگیری کرد. در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

۱_ باقی ماندن مواد غذایی در بین دندان های کودک: از مهم ترین مواردی که باعث پوسیدگی دندان کودکان می شود باقی ماندن غذا در دهان کودک می باشد. مواد قندی و اسیدی که در غذا ها وجود دارد باعث پوسیدگی دندان کودکان می شود. به همین دلیل دندانپزشکی کودکان به مسواک زدن دندان کودکان تاکید بسیاری دارد.

۲_ شیر خوردن کودکان در هنگام خواب: از عوامل دیگری که باعث پوسیدگی دندان های کودکان می شود شیر خوردن در هنگام خواب می باشد. به همین دلیل شستشوی دندان کودکان شیر خوار با آب بعد از هر بار شیر خوردن توصیه می شود.

۳_ انتقال بزاق دهان پدر و مادر به دهان کودکان: معمولا والدین برای چشیدن غذای کودک از قاشق مشترک استفاده می کنند و یا هنگامی که می خواهند به کودک خود آب دهند از لیوانی که خودشان در آن آب خورده اند استفاده می کنند. چنین مواردی باعث انتقال بزاق والدین به دهان کودک شده و باکتری های موجود در این بزاق می تواند باعث پوسیدگی دندان های کودکان می شود. به همین دلیل دندانپزشکی کودکانبه رعایت چنین نکاتی تاکید دارد.

دندانپزشکی کودکان , دندانپزشکی اطفال , خدمات دندانپزشکی کودکان ...

مراقبت های ویژه در دندانپزشکی کودکان

تاثیر دندانپزشکی کودکان برای سالم نگه داشتن دندان ها تا بزرگسالی

همان طور که گفته شد برای این که در سنین بزرگسالی دندان هایی سالم داشته باشیم و کار های دندانپزشکی در سالمندان را به حداقل مقدار خود برسانیم نیاز است تا مواردی را رعایت کنیم. شاید اولین نکته ای که در بحث دندانپزشکی کودکان مطرح می شود و می تواند سلامت دندان ها در بزرگسالی را هم تامین کند تجویز مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، فسفر و … در زنان باردار می باشد. نکته ی دیگری که متخصصان حوزه دندانپزشکی کودکان به آن تاکید می کنند مسواک زدن دندان های کودکان می باشد. متخصصان به والدین توصیه می کنند در هر صورت مسواک زدن دندان کودکان خود را فراموش نکنند. نکته ی دیگری که معمولا از نگاه والدین دور می ماند استفاده از نخ دندان در رابطه با دندان کودکان می باشد و در واقع والدین تصور می کنند مسواک زدن به تنهایی می تواند موثر باشد. باید گفت در دندانپزشکی کودکان به استفاده از نخ دندان تاکید شده است و گفته شده است این رفتار باید به صورت روزانه در مورد کودکان اتفاق بیفتد.

برنامه ی غذایی که کودکان دارند می تواند یکی از موارد مهمی باشد که در سلامت دندان ها در سنین بالاتر هم تاثیر گذار خواهد بود. اگر از رژیم غذایی نامناسبی برای کودک خود استفاده کنید امکان پوسیدگی دندان ها و ایجاد مشکلات لثه وجود خواهد داشت. همان طور که می دانید اصلاح رفتار های غلط در سنین بالاتر دشوار تر خواهد بود بنابراین لازم است در سنین کودکی رفتار های نامناسب مانند رژیم غذایی نامناسب اصلاح شود تا سلامت دندان ها در آینده تضمین شود. در نهایت نکته ای که باید مورد توجه والدین قرار گیرد تا کودک در سنین بالاتر دندان هایی سالم داشته باشد این است که معاینات دوره ای کودکان فراموش نشود. لازم است کودک از ۶ ماهگی تحت مراقبت دندانپزشک کودکان قرار گیرد و این مراقبت باید به صورت دوره ای تکرار شود.

دندانپزشکی کودکان و تاثیر آن در سنین بزرگسالی

دندانپزشکی کودکان در کلینیک نوین

با توجه به این که کودکان بسیار حساس هستند و ممکن است در مقابل رفتن به دندانپزشکی از خود واکنش نشان دهند به شما پیشنهاد می کنیم برای انتخاب کلینیک دندانپزشکی کودکان توجه بیشتری داشته باشید و محیطی مناسب را برای این کار انتخاب کنید. باید گفت کلینیک دندانپزشکی نوین به عنوان کلینیک تخصصی دندان می تواند بهترین گزینه برای معاینات دوره ای کودکان شما باشد. اگر می خواهید کودک شما در آینده دندان هایی سالم و بدون مشکل داشته باشد می توانید به کلینیک ما مراجعه کنید. در کلینیک نوین پزشکانی متخصص در حوزه دندانپزشکی کودکان در نظر گرفته شده است که با تجربه کافی در این زمینه می توانند به شما کمک کنند. دندانپزشکی کودکان در این مرکز می تواند در زمینه سلامت دهان و دندان کودک، سلامت لثه ها، ارزیابی پوسیدگی دندان های کودک، مراقبت های پیشگیرانه مانند درمان های فلورایدی، درمان های اولیه برای صاف کردن دندان ها و اصلاح مشکلاتی مانند بایت، بررسی آسیب های دهانی مانند شکستگی، لق شدن و افتادن دندان ها، تشخیص برخی بیماری های مرتبط به دهان و دندان مانند کام شکاف دار، بیش فعالی، آسم و تب یونجه و … به شما کمک کند. هر چه سن مراجعه کودک به دندانپزشک کمتر باشد احتمال مشکلات دهان و دندان در سنین بزرگسالی کمتر خواهد بود. بنابراین بهتر است که این موضوع را فراموش نکنید. برای دریافت مشاوره و گرفتن نوبت در رابطه با دندانپزشکی کودکان می توانید با ما در تماس باشید.

کلینیک نوین ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی کودکان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا