بهترین دندانپزشک زیباییلمینت دندان

لمینت دندان | لمینیت

لمینیت دندان چیست؟

در صورتی که دندان های فرد دارای شکستگی و بد شکلی، پر کردگی، ترک خوردگی و یا بد رنگی باشد، با استفاده از درمان لمینت در کلینیک تخصصی دندانپزشک زیبایی می توان تمامی این موارد را تصحیح کرده و به دندان ها ظاهری زیبا، درخشان و کاملا روشن و طبیعی داد.

تفاوت لمینت دندان با روکش دندان

در صورتی که تنها جنبه زیبایی، مد نظر باشد از لمینت دندان استفاده می شود. لمینت تنها سطح بیرونی دندان ها را پوشش می دهد. اما در صورتی که زیبایی و محافظت از دندان ها (مانند موارد پوسیدگی گسترده ریشه دندان) همزمان با هم مد نظر باشد، از روکش استفاده می شود که تمام سطوح دندان را کاملا پوشش می دهد. در درمان به روش لمینت و روکش از مواد پوشش دهنده با ضخامت یکسانی استفاده می شود و تنها تفاوت آن ها اندازه سطوح پوشانده شده است.

لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی از جنس سرامیک ساخته می شود. لایه زیرین یا core این لمینت ها ممکن است از جنس فلز و یا زیرکونیا باشد. هسته یا کور زیرکونیایی هزینه بیشتر و البته زیبایی مطلوب تری خواهد داشت.

  1. مراحل ساخت لمینت سرامیکی به این صورت است که ابتدا دندان پزشک با دقت فراوان ضخامت خاص و تعیین شده ای از دندان ها را تراش می دهد.
  2. سپس از دندان های فرد قالب گیری می کند. قالب ساخته شده به لابراتوار فرستاده می شود و لمینت های سرامیکی بر اساس قالب دندان های فرد ساخته می شوند.
  3. در جلسه بعدی درمان دندان پزشک زیبایی این لمینت ها را با استفاده از چسب مخصوص به دندان های تراش خورده فرد می چسباند.

لمینت های سرامیکی ظاهری براق و زیبا تر و همچنین طول عمر بیشتری دارند. هزینه ساخت لمینت سرامیکی در مقایسه با ونیر کامپوزیت بیشتر است.

Image result for لمینت دندان | لمینیت

لمینت یا ونیر کامپوزیت

در ساخت ونیر کامپوزیتی نیاز کمتری به تراش دندان ها هست؛ حتی در بعضی موارد نیازی به تراش دادن دندان ها نخواهیم داشت. در این روش دندان پزشک، کامپوزیت یا ماده ترمیم کننده را روی سطح دندان قرار می دهد و به طور مستقیم به فرم دهی آن می پردازد تا شکل و فرم رضایت بخش را به دست آورد. همان طور که ملاحظه نمودید تفاوت اصلی ساخت لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیت در نحوه ساخت آن ها است؛ ونیر کامپوزیت به طور مستقیم روی دندان های فرد و در مطب دندان پزشک ساخته می شود؛ ولی لمینت سرامیکی پس از قالب گیری و در لابراتوار ساخته می شود.

درمان با ونیر کامپوزیت در مدت زمان کمتری انجام می شود، نیاز کمتری به تراش دندان ها دارد و هزینه کمتری نسبت به هزینه لمینت دندانی سرامیکی خواهد داشت. در روش ونیر کامپوزیت، امکان انتخاب رنگ مواد پوشش دهنده دندان وجود دارد.

 

لمینت برای چه مواردی مناسب است؟

لمینت برای بستن فاصله دندان ها، اصلاح بدرنگی، شکستگی یا ترک خوردگی دندان ها، اصلاح طرح لبخند و شکل دهی به دندان های بدشکل استفاده می شود.

لمینت برای چه کسانی مناسب نیست؟
  1. افرادی که عادات دندانی خاص دارند. (مانند دندان قروچه)
  2. افرادی که دچار پوسیدگی های شدید دندان هستند یا مینای دندان آن ها دچار سایش و فرسودگی شده است. این افراد ابتدا باید برای ترمیم پوسیدگی به دندان پزشک مراجعه نموده و سپس از روکش کامل استفاده کنند.
  3. افرادی که دچار عفونت لثه هستند.

خدمات لمینت دندان و روکش در کلینیک تخصصی دندانپزشکی
با اعتماد به نفس لبخند بزنید!

درمان زیبایی لمینت، برای لبخند شما، درخشش و زیبایی بی نقص و کاملی را به ارمغان می آورد. موفقیت در درمان لمینیت، نیازمند تجربه بالا و مهارت متخصص دندان پزشکی، استفاده از مواد باکیفیت و دستگاه های پیشرفته و به روز است. بهترین دندانپزشک زیبایی در این کلینیک دندان پزشکی،  با استفاده از تخصص و دانش خود، لبخندی رویایی و دلنشین به شما هدیه می دهد.

Image result for لمینت دندان | لمینیت

در چه مواردی می‌توان از لمینت استفاده کرد؟

 

  • بد رنگی دندان
  • کجی و بد شکلی دندان
  • جایگزین ارتودنسی (در برخی موارد)
  • شکستگی دندان
  • ترک خوردگی
برای چه کسانی استفاده از لمینت دندان ممنوع است؟
  •  کسانی که عادت دارند دندان قروچه انجام دهند. این عمل به مرور باعث از بین رفتن مواد لمینت شده و آسیب‌های جدی به باقی دندان‌ها وارد می‌کند. همچنین عادت‌های دیگری که بتواند به ظاهر لمینت آسیب‌های جدی وارد کند.
  • کسانی که دچار پوسیدگی و عفونت لثه می‌باشد. این دسته افراد، نمی‌توانند از لمینت استفاده کنند. لذا پزشک معالج ابتدا راهکارهایی برای رفع این موارد آسیب پیشنهاد می‌دهد و بعد از رفع مشکل، اقدام به نصب لمینت می‌کند.
  •  کسانی که سایش شدید مینای دندان دارند. به دلیل این که امکان نصب صحیح لمینت روی دندان‌های این افراد وجود ندارد، این روش برای درمان آن‌ها قابل استفاده نیست. لذا به این دسته افراد پیشنهاد می‌شود از روکش دندان برای زیبایی استفاده کنند.
هزینه لمینت دندانی
  1. نوع لمینت استفاده شده در قیمت گذاری بسیار مهم است. با وجود انواع مختلف و کارکردهای گوناگون می‌بایست ابتدا معاینه شوید و سپس دندان پزشک معالج بر اساس نوع وخامت و موارد دیگر، جنس لمینت استفاده شده برای دندانتان را اعلام کند و طبق مورد استفاده، قیمت ابلاغ شود.
  2. جاگیری دندان‌ها دیگر مورد قابل محاسبه در قیمت گذاری است؛ زیرا شیوه قرار گرفتن دندان‌ها در کنار هم سختی و سادگی طراحی را نشان داده و بر اساس آن هزینه لمینت دندانی محاسبه می‌شود.
  3.  از همه مهمتر تعداد دندان‌هایی است که می‌بایست لمینت شوند؛ زیرا در کنار موارد قیمت گذاری بالا، هزینه ساخت و نصب به صورت تکی و دندان به دندان انجام می‌شود. لذا پزشک معالج می‌بایست بعد از معاینه، تعداد دندان‌های ایجاد شده را به شما اعلام کند تا هزینه لمینت دندانی محاسبه گردد.

Image result for لمینت دندان | لمینیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا