دندانپزشکی سالمندان
موضوعات داغ

توصیه های دندانپزشکی سالمندان

از مهمترین توصیه های دندانپزشکی سالمندان موارد زیر می باشد:

دندانپزشکی سالمندان با انجام معاینات منظم و مستمر: افرادی که در دوران جوانی به طور مستمر و برنامه ریزی شده به دندانپزشک مراجعه نمی کردند، باید در دوران سالمندانی این عادت را به طور کلی فراموش کرده و برای جلوگیری از دندان درد و همچنین سایر مشکلات دهان و دندان طبق برنامه ریزی های از قبل تعیین شده به دندانپزشک مراجعه کرده و تحت مراقبت های دندانپزشکی سالمندان قرار گیرند.

عادت های بهداشتی دهان و دندان خود را اصلاح کنید: همانطور که رعایت بهداشت دهان و دندان در دوران جوانی و میانسالی اهمیت دارد در سنین سالمندی نه تنها حائز اهمیت می باشد بلکه میزان اهمیت آن دوچندان خواهد شد. بنابراین همانطور که در دوران جوانی و میانسالی ۲ بار در روز مسواک می زدید و از نخ دندان استفاده می کردید در سنین سالمندی باید این کار را با جدیت بیشتری انجام دهید. از آنجایی که بیشتر افراد در سنین سالمندی دچار آرتروز می شوند و خیلی نمی توانند دستان خود را برای مسواک زدن تکان دهند، استفاده از مسواک های برقی یک راهکار بسیار مناسب برای این افراد می باشد.

جایگزین کردن دندان های افتاده: یکی از مهمترین نکاتی که در دندانپزشکی سالمندان به آن اهمیت بسیار زیادی داده می شود، جایگزین کردن دندان های افتاده می باشد. چرا که دندان های افتاده نه تنها باعث کاهش زیبایی ظاهری و اعتماد به نفس می شود، بلکه باعث اختلال در نحوه صحبت کردن، اختلال در جویدن، بیماری های لثه و تغییر شکل دندان های کناری می شود.

تعهد برای ایجاد یک زندگی سالم: به عادت هایی که تصمیم گرفتید در خود ایجاد کنید تا در سنین سالمندی سالم تر و دندان های زیبایی داشته باشید، متعهد بوده و به هیچ عنوان از انجام دادن آنها غافل نشوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا