دندانپزشکی سالمندان
موضوعات داغ

چگونه در سنین بالا دندان های سالم و تمیزی داشته باشیم؟

یکی از بهترین روش ها برای حفظ زیبایی و جوانی و اصلاح طرح لبخند  در دوران میانسالی، نگهداری و مراقبت از دندان ها می باشد. از این رو در ادامه چند نمونه از نکاتی را که می تواند به حفظ سلامت و زیبایی دندان ها کمک کند، پرداخته ایم:

تا جایی که می توانید در طور روز ۲ مرتبه دندان های خود را به مسواک نرم، صحیح مسواک بزنید. استفاده از مسواک برقی نیز یک راه بهتری برای تمیزی دندان ها می باشد.

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به حفظ سلامت دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی آنها کمک کند، تمیز کردن فضای بین دندان ها با استفاده از نخ دندان و با دیگر ابزارهایی است که توسط پزشک توصیه می شود.

افرادی که دندان مصنوعی دارند، حتماً باید روزانه آن را تمیز کنند و حداقل ۴ ساعت آن را از دهان خود خارج نمایند.

افرادی که در محل هایی زندگی می کنند که آب آشامیدنی آنها حاوی فلوراید باشد، حتماً آن را بنوشند، چرا که فلوراید، نقش بسیار تاثیرگذاری در جلوگیری از پوسیدگی دندان ها دارد.

مصرف دخانیات نه تنها، خطر ابتلا به سرطان ریه و دیگر سرطان ها را افزایش می دهد، بلکه برای سلامت دهان و دندان نیز بسیار خطرناک می باشد. چرا که مصرف دخانیات، باعث پوسیدگی دندان ها و بیماری های لثه و در نهایت از دست رفتن دندان ها می شود. از این رو به طور جدی از مصرف دخانیات خودداری نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا