درمانهاطراحی لبخند

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند
لبخند زیبایی به خلق و خوی بهتر کمک می کند، بر اعتماد به نفس تاثیر می گذارد، و به ما اجازه می دهد که احساس خوبی در مورد دیگران ایجاد کنیم.
اصلاح طرح لبخند به معنای داشتن دندان های زیبا می باشد که در زمان لبخند زدن مشخص می‎شوند. در صورتی که دندان های نامرتب، دارای فاصله زیاد، کوتاه و یا رو به جلو و بد رنگ باشند لبخند را زشت می کند. افرادی که به این عارضه مبتلا هستند، از لبخند زدن خود ناراضی اند که در نهایت اعتماد به نفس خود را از دست داده و کمتر در بین جمع لبخند میزنند. برای زیبا شدن لبخند روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به نوع مشکلات دندان، فک و لثه بیمار اصلاح واجرا می شود. از سوی دیگر در اصلاح طرح لبخند دندانپزشک با توجه به شرایط بیمار،روش های درمان را پیشنهاد می دهد. به این معنا که دندانپزشک قبل از آغاز درمان شرایط سلامت دهان بیمار را به طور کامل بررسی می کند. این امر به منظور تعیین مجموعه قواعد مشخص برای اجرای طرح لبخند و همچنین شرایط درمان با توجه به وضعیت و خواسته های بیمار انجام می گیرد. به همین دلیل وضعیت دندان ها، لثه ها، ساختار نگهدارنده دندان ها و نیز شرایط جفت شدن دندان ها در این طرح به دقت بررسی و معاینه و رفع می شود. نگهداری طرح لبخند مستلزم مراقبت از دهان و دندان در طول زمان است. برای مثال، سفید کردن دندان باید گاهی اوقات تکرار شود تا درخشان بودن دندان ها ماندگار باشد و حفظ شوند. .
دندان بخش مهمی از صورت را تشکیل می دهد که هر گونه عیب و نقص در آنها باعث تغییر نا مطلوب چهره انسان شود.
بنابراین نمی توان به سادگی از کنار آنها رد شد. دندان هابسیار قوی هستند، اما این دندان ها می توانند در طول دوران زندگی انسان دچار مشکلاتی بشوند که نیاز به ترمیم دارند ترمیم شامل درمان هاییی می شود که باعث حذف پوسیدگی ،درد و از بین بردن میکروب ها ی نفوذ کرده به داخل بافت دهان و دندان می باشد. بنابراین معاینه مداوم دندان ها، مراقبت و رعایت بهداشت از جمله مواردی است که می تواند از خراب شدن و پوسدگی دندان جلوگیری کند. اما با وجود تمام توصیه ها و معاینه هایی که از سوی دندانپزشکان صورت می گیرد، باز هم ازخراب شدن دندان ها نمی توان جلوگیری کرد و به طور کلی قابل ریشه کن شدن نیست و بسیاری از بیماران به توصیه های دندانپزشکی بی توجه هستند
پروتز
‎ به طور کلی اصطلاح پروتز دندانی به اجسامی گفته می شود که به طور مصنوعی ساخته شده و جایگزین دندان از دست رفته می شود
منظور از اصطلاح پروتز دندان، دندان مصنوعی است انواع مختلف پروتزها می توان به روکش های ساده ای که برای کمک به ترمیم یک دندان استفاده می شود تا پروتزهای کامل دندان که برای جایگزینی یک دندان بکار برده می شوند و به طور کلی دندان مصنوعی نامیده می شوند، پروتزهای متحرک و ثابت دندان بنا به دلایل زیبایی و درمانی توسط دندانپزشک مورد استفاده قرار می گیرد از مزایای پروتزهای متحرک این قابلیت را دارند که اختیار آن ها در دست بیمار باشد. در این نوع پروتزها، به چسب و تراش دندان های مجاور (در صورت استفاده از پروتزهای جزئی) نیاز نخواهدبود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا