دندانپزشکی شمال تهران

دندان پزشکی شمال تهران

والدین می‌توانند از مسواک مخصوص در یک تا ۳ ‌سالگی استفاده کنند. باید توجه داشت که در صورت استفاده ازخمیردندان از نوع بدون فلوراید استفاده کرد.
یکی از راههای پوسیدگی دندان کودکان که اگر به ان دقت نکنیم باعث پوسیدگی دندان کودکان درسنین دو تا چهار سالگی است ماندن شیر در دهان کودک بخصوص پس از تغذیه در خواب می تواند منجر به نوعی از پوسیدگی زودرس دندان ها در سنین ۲تا ۴سالگی شود که به ان پوسیدگی شیشه شیرنیز میگویند.چون مواد موجود در شیر چه شیر خشک وچه شیر مادر از جمله لاکتوزدر صورت راکد ماندن روی دندان ها می توانند محیط اسیدی خوبی را برای رشد میکروبها فراهم آورد ودندان های کودک را خراب کند و تاج دندانهای جلو فک بالا را کاملا از بین برده و سبب بوجود آمدن آبسه بر روی لثه های می شود واز انجا که سنه کودک در برابر این نوع پوسیدگی نیست پس قادر به همکاری نیست و باعث میشه که درمان سخت شه .

در سال‌های پیش از دبستان، یعنی ۳ تا ۶ سالگی خمیردندان فلوراید‌دار به میزان خیلی کم (به اندازه یک نخود) روی مسواک قرار می‌دهیم و دندان کودک را مسواک می زنیم. کشیدن نخ دندان هم از همین دوره شروع می‌شود. استفاده از دهان‌شویه در مقادیر کم و محدود در کودکانی که در معرض خطر پوسیدگی شدید هستند، بلامانع می‌باشد.

از ۶ تا ۱۲ سالگی، والدین به عمل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن کودکان نظارت دارند. همچنین کودکان می‌توانند از دهان‌شویه استفاده نمایند.

یکی دیگر از روش‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان شیری، استفاده از مواد شیاربند روی دندان شیری است که مانع از تجمع باکتری‌ها روی فرورفتگی‌های تاج می‌شوند (روش فیشور سیلانت). این کار توسط دندانپزشک قبل از ایجاد پوسیدگی صورت می‌گیرد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا