دندانپزشکی پاسداراندندانپزشکی تهراندندانپزشکی جوادیهدندانپزشکی خیابان فرشتهدندانپزشکی شمال تهراندندانپزشکی فرمانیهدندانپزشکی نیاورانکودکان

فیلم انجام عمل دندانپزشکی کودکان

دندانپزشکی کودکان و ویژگی های آن را بشناسید
دندانپزشکی کودکان شاخه ای از دندانپزشکی است که مخصوص کودکان می باشد. این شاخه برای اولین بار به وسیله انجمن دندانپزشکی آمریکا شروع به کار کرد. از آنجایی که آسیب های بیماری دهان و دندان در دوران کودکی و نوجوانی شروع می شود. جلوگیری و درمان این آسیب ها در این دوران اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل دندانپزشکی کودکان می تواند نه تنها سبب بالا بردن سطح آگاهی کودکان و نوجوانان در بهداشت دهان و دندان شود، بلکه قادر است از بروز بسیاری از ناهنجاری های موجود در دهان و دندان جلوگیری کند.

جالب است بدانید برخی از دندانپزشک ها بر روی درمان کودکان فلج مغزی، عقب افتاده ذهنی و یا اوتیسم کار می کنند. تفاوتی که دندانپزشکی کودکان ، با سایر شاخه های دندانپزشکی دارد، نحوه برخورد با کودکان است.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برخی از مهمترین ویژگی های دندانپزشکی کودکان بپردازیم:

آموزش بهداشت دهان و دندان در دندانپزشکی کودکان
پوسیدگی دندان و همچنین عدم رعایت بهداشت در کودکان سبب پایین آمدن عملکرد درسی آنها در مدرسه و ایجاد روابط ضعیف اجتماعی می گردد. دندانپزشکی کودکان با داشتن محیطی خوشایند کودکان و نوجوانان، علاوه بر کاهش استرس آنها در مراجعه به دندانپزشکی کودکان ، با ارائه آموزش های مناسب سنین کودک و نوجوان می تواند تاثیر بسیار زیادی را در افزایش سطح آگاهی فرزندان و جلوگیری از بروز انواع بیماری های دهان و دندان بگذارد.

دندانپزشکی کودکان و ویژگی های آن را بشناسید

ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی کودکان
دندان های شیری در سنین کودکی و نوجوانی اهمیت فراوانی دارند که علت آن مربوط به جویدن درست خوراکی ها توسط کودک است. این امر، نه تنها به سلامت تغذیه کودکان کمک می کند، بلکه سبب درست حرف زدن و تلفظ صحیح حروف توسط کودکان می گردد. کلیه خدمات درمانی مانند ترمیم دندان های شیری، عصب کشی دندان های شیری، روکش دندان های شیری، فلوراید تراپی و خدمات مرتبط با دندان های دائمی توسط دندانپزشکی کودکان ارائه می گردد.

بیهوشی عمومی در دندانپزشکی کودکان
یکی از علت هایی که سبب می شود تا کودکان از مراجعه به دندانپزشکی کودکان اجتناب کنند، ترس و داشتن اضطراب در مراجعه به دندانپزشکی کودکان می باشد. این ترس باعث می شود تا کودک به دلیل عدم مراجعه منظم دچار مشکلات و بیماری های دهان و دندان گردد. در دندانپزشکی کودکان معمولی، به دلیل عدم اطلاع از علم روانشناسی کودک، امکان فراهم کردن محیطی گرم و صمیمی برای فرزندان وجود ندارد. مراجعه کودک به دندانپزشک علاوه بر بر طرف کردن مشکلات ناشی از عدم رعایت بهداشت توسط کودک، به فرزندتان این امکان را می دهد تا در محیطی شاد و صمیمی اقدام به برطرف کردن مشکلات دهان و دندان بپردازد.

امروزه برای کودکانی که دارای ترس و اضطراب مراجعه به دندانپزشکی کودکان هستند، برای افزایش دقت و کیفیت کار دندانپزشک، از بیهوشی عمومی در حین معاینات استفاده می گردد.

دندانپزشکی کودکان و ویژگی های آن را بشناسید

محیط دندانپزشکی کودکان
یک دندانپزشک متخصص شاخه دندانپزشکی کودکان علاوه بر علم دندانپزشکی دارای علم روانشناسی کودک نیز می باشد. معمولا فضای دندانپزشکی به گونه ای جذاب طراحی شده تا کودک در هنگام ورود علاوه بر عدم داشتن ترس و اضطراب، بتواند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کند و از حضور در مطب دندانپزشکی احساس آرامش و امنیت نماید.

ویژگی های متخصصین دندانپزشکی کودکان
متخصص دندانپزشکی کودکان باید به روانشناسی کودک و نحوه برخورد با کودکان مسلط باشد و بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن اعتماد بیمار را جلب کند.
با والدین بیمار تعامل مناسب برقرار کرده و بابت احمال در پروسه درمان، بدگویی و سرزنش نکند.
از آنجایی که صبر کودک بسیار محدود است، متخصص دندانپزشک باید وقت شناس باشد و بیمار خود را به مدت زمان طولانی در اتاق انتظار معطل نکند.
به هنگام معاینه دقت و تمرکز بالایی با توجه به کوچک بودن فک، دندان و جثه بیمار داشته باشد.
به هنگام درمان از صحبت کردن درباره مواردی که مناسب سن کودک نیست بپرهیزد.
به نوجوانان همانند بزرگسالان احترام و توجه زیادی داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا