دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی

اصلاح طرح لبخند، لبخند زیبا (لبخند هالیوودی)

اگر لبخند خود را زیبا نمی‌دانید یا سعی می‌کنید آن را از دید دیگران بپوشانید باید بدانید که تنها نیستید. افراد بسیاری هستند که به دلیل نامرتب و نازیبا بودن دندان‌هایشان از لبخند خود خجالت می‌کشند. دندان‌های بدرنگ یا نامرتب یا جای خالی دندان‌ها لبخند را از لبان شما می‌گیرد. متاسفانه ثبت عکس‌هایی با لبان به هم فشرده تصویری آشنا است.

طرح لبخند روشی مناسب برای درمان دندان‌های نامرتب یا بدرنگ است که با اصلاح طرح لبخند و زیباتر کردن آن اعتماد به نفس را نیز ارتقاء می‌دهد.

برای درمان طرح لبخند به مرکز دندانپزشکی دکتر افشین میرزایی مراجعه کنید تا همکاران باتجربه و متبحر ما با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته لبخندی سرشار از اعتماد به نفس را روی لبان‌تان بنشانند. اصلاح طرح لبخند درمانی ساده و موثر است. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت می‌توانید با مشاورین ما از طریق شماره‌های ۷۷۷۳۴۷۷۰ – ۷۷۷۳۴۷۷۱ تماس حاصل نمایید.

فهرست مطالب

۱ اصلاح طرح لبخند چیست؟
۲ مزایای اصلاح طرح لبخند
۳ متقاضی ایده‌آل اصلاح طرح لبخند
۴ مراحل درمان طرح لبخند در مرکز ما
۴.۱ مرحله اول: مشاوره اولیه
۴.۲ مرحله دوم: درمان
۴.۳ مرحله سوم: دوران بهبود
۵ ماندگاری نتایج اصلاح طرح لبخند
۵.۱ هزینه اصلاح طرح لبخند
۵.۲ عوارض اصلاح طرح لبخند
اصلاح طرح لبخند چیست؟
اصلاح طرح لبخند یکی از عمل‌های دندانپزشکی زیبایی است که در آن از روش‌های مختلف برای زیباتر کردن لبخند بیمار بهره گرفته می‌شود و استاندارد طلایی دندانپزشکی زیبایی به شمار می‌رود.

مزایای اصلاح طرح لبخند
با مرتب کردن دندان‌ها احتمال پوسیدگی دندان و عفونت کاهش می‌یابد. به علاوه شکی نیست که دندان‌های ردیف و مرتب زیباتر است و لبخندی درخشان و تاثیرگذار را به نمایش می‌گذارد که نشان دهنده اعتماد به نفس بالا و شادابی دارنده آن است.

بیماران غالباً پس از اصلاح طرح لبخند دندان از لبخند جدید خود رضایت دارند و با اعتماد به نفس بالاتر روابط شغلی و اجتماعی خود را دنبال می‌کنند.

متقاضی ایده‌آل اصلاح طرح لبخند
دندانپزشک در جلسه مشاوره مناسب بودن درمان طرح لبخند دندان را تعیین می‌کند. دندانپزشک پس از بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان از دندان‌ها قالب تهیه می‌کند تا مشکلات مرتبط با بایت و اکلوژن (روی هم آمدن دندان‌ها) را بهتر تعیین کند.

جلسه مشاوره فرصت مناسبی است که بیمار درباره انتظارات ، تغییر دلخواه و اصلاح طرح لبخند مورد نظر خود با دندانپزشک صحبت کند و درک متقابلی از نتیجه آتی درمان در بیمار و پزشک شکل بگیرد.

مراحل درمان طرح لبخند در مرکز ما

درمان طرح لبخند دندان معمولاً در دو مرحله انجام می‌شود، البته روند انجام عمل به گستردگی درمان بستگی دارد.

مرحله اول: مشاوره اولیه
مرحله اول از مشاوره اولیه و تشخیص تشکیل می‌شود: دندانپزشک به کمک تصاویر گرفته شده با دوربین دیجیتال طرح درمان را ارائه می‌دهد.

در صورت لزوم لامینت یا روکش موقت تهیه می‌شود تا بیمار تصوری کلی از نتیجه نهایی درمان نیز داشته باشد و در صورت عدم رضایت وی تغییر لازم انجام شود.

مرحله دوم: درمان
مرحله دوم بخش اصلی درمان است که در آن از روش‌های متفاوتی مانند ونیر یا لمینت، ایمپلنت، ارتودنسی نامرئی و بریس‌های شفاف ارتودنسی، باندینگ، پر کردن جدید دندان‌ها، جراحی لثه و سفید کردن دندان‌ها بهره گرفته می‌شود. همچنین ریکانتورینگ یکی از موثر ترین درمان های اصلاح طرح لبخند می باشد.

کاشت دندان: ایمپلنت میله‌های فلزی کوچک و باریکی است که جایگزین ریشه دندان می‌شود. در صورت از دست دادن یک یا چند دندان یا آسیب دیدن شدید دندان‌ها ایمپلنت گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

بریس‌های شفاف ارتودنسی: بریس ارتودنسی برای صاف کردن دندان‌های نامرتب به‌کار برده می‌شود. تفاوت بین بریس شفاف و بریس‌های فلزی قدیمی این است که این بریس‌ها عملاً نامرئی هستند و توجه اطرافیان را جلب نمی‌کنند.
بریس‌های نامرئی در کنار لامینت سرامیکی نیز به کار برده می‌شود، البته طول درمان به دلیل لزوم آماده سازی دندان‌ها برای لامینت در این صورت بیشتر است.

ارتودنسی: بریس‌هایی مانند بریس نامرئی، دیمون، لینگوال و ثابت و پلاک برای نزدیک‌تر کردن دندان‌ها به هم و از بین بردن فاصله دندانی استفاده می‌شود.

ونیر چینی: ونیر سرامیکی یا لامینت در اصل پوسته‌های بسیار ظریفی است که به منظور زیباسازی دندان جلوی آن قرار داده می‌شود. ونیر از چینی یا پرسلن (محبوب‌ترین نوع)، سرامیک یا کامپوزیت تهیه می‌شود. لامینت برای ترمیم و اصلاح دندان‌های آسیب دیده، لب پر شده، شکسته یا کج و نامرتب نیز کاربرد دارد.

جراحی لثه با لیزر: چنانچه مقدار زیادی از بافت لثه هنگام لبخند زدن دیده شود، میتوان جهت اصلاح لبخند لثه ای از لیزر استفاده کرد. استفاده از لیزر خونریزی را به حداقل می‌رساند و عملی ایمن و کارآمد را ارائه می‌دهد.

سفید کدن دندان: تغییر رنگ دندان مشکل بسیاری از مردم است. تمام دندان‌ها در ابتدا دندان‌هایی مرواریدگون و درخشان است، اما به مرور غذا، نوشیدنی، سیگار و عامل‌های خارجی دیگر رنگ دندان را تغییر می‌دهد و لکه‌هایی را روی آن به جا می‌گذارد.
روش‌های مختلفی مانند کیت‌های خانگی نیز برای سفید کردن دندان وجود دارد، اما بهترین روش مراجعه به متخصص است تا ایشان با توجه به شدت تغییر رنگ و نوع لکه‌ها بهترین روش را انتخاب کنند.

کامپوزیت:کامپوزیت شبیه به لامینت است. کامپوزیت دندان ماده‌ای منعطف و خمیری مانند است که روی دندان زده می‌شود. کامپوزیت در پایان با تابش اشعه سفت می‌شود.

برای اصلاح طرح لبخند روش های دیگری مانند روکش و بریج نیز وجود دارد.

مرحله سوم: دوران بهبود
دوران بهبود اصلاح طرح لبخند نیز مانند دیگر درمان‌های دندانپزشکی است. چنانچه درمان با لامینت انتخاب شده باشد، لثه‌ها تا چند روز حساس و دردناک خواهد بود.

در صورت کاشت دندان یا جراحی لثه نیز درد یا ناراحتی ملایمی بروز می‌یابد که با مصرف مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن آرام می‌شود.

ماندگاری نتایج اصلاح طرح لبخند
چنانچه از دندان‌ها به خوبی مراقبت کنید و مراجعه منظم به دندانپزشک را از یاد نبرید، نتایج اصلاح طرح لبخند مدت بیشتری دوام خواهد داشت.

برای حفظ نتایج درمان‌هایی مانند سفید کردن دندان‌ها انجام می‌شود، چون رنگ دندان‌ها به مرور زرد می‌شود و درخشندگی خود را از دست می‌دهد. ونیر سرامیکی شکسته یا افتاده نیز باید تعویض شود. احتمال لکه شدن باندینگ کامپوزیتی بالا است و باید ترمیم یا تعویض شود.

ایمپلنت‌های دندانی معمولاً دوام بالا، ۱۵ سال یا بیشتر، دارند. موفقیت این نوع درمان بالا است، اما احتمال پس زدن ایمپلنت نیز وجود دارد که در این صورت باید تعویض شود.

هزینه اصلاح طرح لبخند
هزینه درمان طرح لبخند به عامل‌های متعددی چون گستردگی درمان، تخصص دندانپزشک و ماده به کار برده شده بستگی دارد. لازم به ذکر است که در این عمل از روش‌های متفاوتی استفاده می‌شود که هر یک هزینه‌ اصلاح طرح لبخند را بطور جداگانه دربر دارد. درمان طرح لبخند علی‌رغم هزینه بالا نتایج چشمگیری را ارائه می‌دهد که محبوبیت روزافزونی را برای آن به ارمغان آورده است.

عوارض اصلاح طرح لبخند
درمان طرح لبخند تاکنون هیچ گونه عوارضی را به دنبال نداشته است، البته هیچ یک از عمل‌های دندانپزشکی بدون اثر جانبی نیست. دندانپزشک معالج عوارض جزیی و احتمالی عمل را پیش از شروع درمان به بیمار اطلاع می‌دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا