بهترین دندانپزشکیترمیم و زیباییدکتر مهرباندندانپزشکی تهراندندانپزشکی تهران

زیبایی خنده با اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند چیست؟ روشی است که برای زیباسازی خنده استفاده می شود. این کار با استفاده از روش هایی مانند روکش دندان، بریج دندان، اورتودنسی، کاشتن دندان و سفید کردن دندان انجام می شود. اصلاح طرح لبخند می تواند به بهبود رنگ دندان و بهبود فاصله بین دندان ها و هماهنگ شدن دندان ها کمک کند.

آیا از طرح لبخند خود رضایت ندارید؟ ناراحت نباشید. برای اصلاح این مشکل راهکار وجود دارد. در کلینیک دندانپزشکی دکتر منتظری، تیم  می تواند سلامتی، ظاهر، و عملکرد دندان شما را تجدید کنند و در این فرآیند شما می توانید مشکلات مربوط به طرح لبخند خود را نیز بر طرف کنید و به این ترتیب زندگی شادتر و همراه با اعتماد به نفس بیشتر به خود هدیه دهید. در واقع اهمیت طرح لبخند زیباافراد به هیچ وجه کمتر از آنچه بیان می شود نیست، لبخند شما اولین چیزی است که بسیاری از افراد هنگام برخورد با شما به آن توجه می کنند، لبخند شما می تواند تاثیرات ماندگار بر افراد غریبه و دوستانی داشته باشد که در طول روز با آنها ملاقات می کنید و نیز می تواند نقش کلیدی در افزایش اعتماد به نفس و خودباوری شما داشته باشد. یک لبخند زیبا می تواند زندگی اجتماعی شما را ساده تر کند، طرز رفتار شما را بهبود بخشد، و هر گونه احساس عدم امنیت و تشویش را از شما دور کند. بهبود طرح لبخند دندان به عنوان یک سرمایه گذاری که شما بر روی خود انجام می دهید، در عمل یکی از بزرگترین موارد سرمایه گذاری است که شما می توانید در زندگی خود داشته باشید. در بسیاری از مواقع، افراد معمولاً اولویت خود را بر روی مسائل دیگر همچون خرید کالاهای مورد نیاز، ارتقای شغلی، و مسافرت قرار می دهند، اما با چه هزینه ای؟ اگر شما از طرح لبخند خود ناراضی هستید، حتماً نیاز به یک تغییر در خود دارید. تیم فعال کلینیک دندان پزشکی دکتر منتظری می توانند طرح لبخندی برای شما طراحی کنند که ظاهر شما را تغییر می دهد و به این ترتیب کیفیت زندگی شما افزایش پیدا خواهد کرد.

چگونگی اصلاح لبخند

فرآیند اصلاح طرح لبخند منجر به بهبود ظاهر لبخند شما از طریق یک یا چند روش مربوط به زیبایی دندان می شود که برای مثال از این روش ها می توان از روکش دندان، اورتودنسی دندان، کاشتن دندان و سفید کردن دندان (بلیچینگ) نام برد.
در حقیقت، یک طرح لبخند چیزی است که شما انتخاب می کنید آن را به دیگران نشان دهید، در حالی که یک تجدید ساختار کامل دهان می تواند آن چیزی را در اختیار شما قرار دهد که در عمل نیاز به ارائه آن به دیگران وجود دارد.

علت

اصلاح طرح لبخند وابسته به اجزای صورت شما همچون نوع پوست، رنگ مو، دندان (رنگ، پهنا، درازا، ظاهر و نمای دندان)، بافت لثه و لب ها است که برای داشتن یک لبخند ایده آل باید این اجزا در بهترین حالت ممکن باشند. طراحی طرح لبخند برای افراد به دلایل و انگیزه های مختلف انجام  می شود و به این ترتیب با توجه به ملاحظات منحصر به فرد افراد می تواند به صورت سفارشی بر روی هر یک از اجزای مختلف صورت آنها عملیات اصلاحی انجام شود.

مواردی که اصلاح می شود

خصوصیات لبخند که ممکن است با اصلاح آن طرح لبخند شما اصلاح شود شامل موارد زیر هستند:

رنگ دندان

پر کردگی نقره یا آمالگام می تواند با دندان طبیعی یا دندان های رنگی دارای اشکال شما جایگزین شود، در حالی که سفید کردن دندان می تواند رنگ دندان های لکه دار یا کدر را بهبود بخشد. رنگ دندان و سایه آن از مسائل با اهمیت در طول مراحل ارزیابی و آماده شدن برای استفاده از روش های مختلف همچون روکش پرسلین، عاج گذاری، پل گذاری، بستن دندان با مواد کامپوزیت و کاشتن دندان می باشد.
هنگامی که رنگ دندان خود را در نظر می گیرید، به خاطر داشته باشید که تاریکی یا بیرنگی دندان ممکن است به خاطر عمر دندان شما باشد. یک طرح لبخند مناسب از اجزای مشخصی تشکیل شده که عبارت از روشنی و سفیدی دندان است که در عمل می تواند منجر شود دندان های شما ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. سایه ای که دندان پزشک شما برای سفید کردن دندان و روکش کردن آن استفاده می کند بطور دقیق با توجه به ملاحظات خاص مربوط به نوع و رنگ پوست صورت و نیز موی شما انتخاب می شود. دندان پزشک زیبایی در یافتن توازن مناسب بین ارائه یک چهره روشن تر، خنده سفیدتر و حفظ رنگ طبیعی دندان شما دارای مهارت و تجربه کافی است.
اگر دندان شما لکه دار یا بی رنگ شده باشد (حتی اگر این دندان ها سالم، مرتب، و یکنواخت باشند)، این لکه  ها می تواند تاثیر منفی بر ظاهر لبخند، اعتماد به نفس و حس رضایت شما داشته باشد. با استفاده از خدمات حرفه ای سفید کردن دندان که ممکن است در دفتر دندان پزشک یا در محل خانه شما انجام شود، شما می توانید دندان های خود را تا هشت درجه یا بیشتر سفید کنید. تاثیر انجام این کار بر روی دندان می تواند در ظاهر لبخند شما باشد که نتایج فوق العاده برای شما به همراه دارد. اگر شما از خدمات دندان-پزشکی همچون روکش یا عاج دندان استفاده می کنید، احتمالاً بهتر است خدمات سفید کردن دندان را با توجه به رنگ اجزای مصنوعی دندان خود انجام دهید، به جای اینکه به رنگ دندان های قدیمی خود در این حوزه توجه کنید.

تنظیم موقعیت و فاصله دندان ها

دندان هایی که کج هستند، روی هم قرار گرفته اند یا بین آنها فاصله وجود دارد به سادگی می توانند از طریق خدمات اورتودنسی آشکار یا پنهان اصلاح شده و مرتب شوند و در نهایت می توان وضعیت آنها را با روکش کردن آنها بهبود بخشید.

دندان های از دست رفته

وجود یک یا چند دندان از دست رفته در دهان شما می تواند تاثیر منفی بر ظاهر لبخند شما داشته باشد، علیرغم اینکه می تواند منجر به افزایش احتمال گاز گرفتن زبان و نیز افزایش ریسک پوسیدگی دندان شود. با جایگزین کردن این دندان ها می توان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد. در این حالت دندان های از دست رفته را می توان با استفاده از روش های کاشتن دندان، پل گذاشتن یا دندان مصنوعی جایگزین کرد.

هماهنگی و توازن

دندان های غیر زوج، دندان های نامنظم و دندان های شکسته می توانند با استفاده از خدمات زیبایی دندان منظم شده و ظاهر بهتری پیدا کنند و به این ترتیب نمای کلی لبخند فرد بطور چشمگیر بهبود خواهد یافت.

پروتز لب ها، لبخند و گونه ها

یک صورت نامتوازن یا پیر را می توان با استفاده از روش های خاص اصلاح طرح لبخند شامل خدمات ارتودنسی و یا جراحی صورت بهبود بخشیده یا جوان کرد.
در این حالت یک دندان پزشک زیبایی با شما صحبت می کند تا به این ترتیب بتواند روش درمانی را برای شما طراحی کند که از طریق آن بتوان دقیقاً به خواسته های مورد نظر شما دست پیدا کرد. این طرح درمان می تواند از روش های مختلف زیبایی یا روش های تجدید ساختار تشکیل شده باشد که بطور بالقوه شامل سفید کردن دندان، تنظیم کامپوزیت، روکش کردن دندان، استفاده از عاج دندان، اورتودنسی، جراحی صورت و سایر روش های موجود در این حوزه است.

زیبایی شناسی طرح لبخند

علاوه بر تاثیر رنگ، تنظیم و توازن دندان شما در ناحیه لبخند بر زیبایی لبخندتان (بخش دندان های بالایی و پایینی که هنگام لبخند زدن مشاهده می شود)، ویژگی های متعدد دیگری نیز در دندان و لبخند شما وجود دارد که متخصص زیبایی آنها را در هنگام انجام برنامه ریزی برای بهبود طرح لبخند بررسی می کند. این ویژگی ها عبارتند از:

طول دندان

طول دندان منجر می شود دندان شما ظاهر شاداب تر و جوان تری داشته باشد. بالا رفتن عمر دندان باعث پوسیدگی آن می شود که اغلب کوتاهی دندان می شود و در هنگام لبخند ممکن است دندان-های شما کوتاه تر نیز به نظر برسند. در این حالت درمان طرح لبخند برای این دندان ها می تواند شامل درست کردن شکل آنها و بلند کردن آنها برای دو دندان جلویی با استفاده از روش باندینگ کامپوزیت یا استفاده از روکش پرسلین است. اگر شما مشکل لبخند گوشتی یه بعبارتی لبخند لثه ای داشته باشید، متخصص زیبایی ممکن است درمان های مربوط به اصلاح خط لثه و بلند کردن ظاهر دندان را با استفاده از روش لیزر به شما پیشنهاد کند. در این رابطه شما می توانید از خدمات مربوط به روکش دندان با عاج برای بلند کردن ظاهر دندان ها در صورت لزوم استفاده کنید.
بلند کردن دندان ها ممکن است دارای تاثیر خاص بر ظاهر صورت شما باشد. برای مثال، وجود دندان های زیبا، بلند، یا متوازن برای فردی که صورت گرد دارد در عمل می تواند صورت وی را لاغرتر از جیزی که هست نشان دهد.

خط لبخند

خط لبخند یک خط ذهنی که لبه دندان بالایی شما را از یک طرف به طرف دیگر دنبال می کند و به صورت ایده آل باید مشابه منحنی لب پایین شما در زمان لبخند زدن باشد. این تعریف استاندارد برای طرح لبخند می تواند برای کمک به تعیین میزان بلندی مورد نیاز برای دندان های شما مورد استفاده قرار گیرد.

تناسب دندان

متخصص زیبایی دندان شما را بررسی کرده و نیاز به اصلاح تناسب آنها نسبت به یکدیگر را تعیین می کند. اکثر افراد اعتقاد دارند لبخند زیبا لبخندی است که دو دندان جلویی در آن غالب باشند و نسبت عرض به طول آن ۴ به ۵ باشد. این نسبت به عنوان راهنمای طول و عرض دندان ها در ناحیه لبخند مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت وجود این نسبت خط لبخند متوازن به نظر می رسد.

بافت دندان و توصیف شخصیت

متخصص زیبایی دندان که خدمات اصلاح طرح لبخند را انجام می دهد در ترکیب عملکرد خود و بهبود احساس افراد نسبت به فرد تخصص دارد. یک دندان پزشک ماهر می تواند ظاهر دندان شما یا روکش آن را به صورت تغییر دهد که شما ظاهر مردانه تر یا ظاهر زنانه تری پیدا کنید، علاوه بر این که می تواند با فعالیت خود احساس دندان های طبیعی یا دندان هایی که شما در عکس-ها مشاهده می کنید را برای شما ایجاد کند.

روش ها

روکش دندان

برای مشکلات زیبایی ناچیز و غیر جدی، همچون تراش، ترک، فاصله مشخص بین دندان، و سایر مشکلات مشابه می توان از خدمات روکش دندان برای رفع مشکل استفاده کرد. این ابزار مصنوعی دندان پزشکی ظاهری شبیه دندان دارد و تقریباً ضخامت آن به اندازه پوسته تخم مرغ یا لنز چشم است که با سیمان مخصوص دندان پزشکی به سطح بیرونی دندان جلو چسبانده می شود و به این ترتیب می تواند ایرادهای دندان را پنهان کرده و ظاهری یکنواخت، منظم و طبیعی به دندان بدهد. در نتیجه با استفاده از این روش شما می توانید لبخندی سالم داشته باشید. یکی از درمان های معروف و موثری که در کلینیک دندانپزشکی دکتر منتظری برای اصلاح طرح لبخند ارائه می شود، روکش دندان های جلو است که شما می توانید مطمئن باشید با استفاده از این خدمات اشکالات جزئی مربوط به دندان های پیشین شما بر طرف خواهد شد.

عاج دندان و بریج

مشکلات و آسیب های جدی تر مربوط به پوسیدگی یا از بین رفتن دندان را می توان با استفاده از عاج دندان یا ریج دندان بر طرف کرد. عاج دندان در عمل اشاره به یک «طاق یا سقف» دارد، زیرا به این منظور در نظر گرفته شده که بتواند بطور کامل یک دندان خراب یا پوسیده را در خود جای دهد. از این روش می توان بری درمان دندان هایی که به علت آسیب در صورت عدم استفاده از این روش نیازمند کشیدن است، استفاده کرد. این دندان های می تواند برای فرد درد، عدم راحتی، و برخی بیماری های دهان را به همراه داشته باشد. در این حالت تمام پوسیدگی های موجود بر روی دندان آسیب دیده خارج می شوند و سپس یک تاج بر روی دندان قرار می گیرد که با استفاده از سیمان مخصوص دندان پزشکی در محل خود چسبانده می شود. بریج دندان برای درمان دندان های از دست رفته یا کشیده شده استفاده می شود که یک نوع دندان مصنوعی است که بین دو تاج دندان را به هم متصل کرده و در اصطلاح پل می زند. این عاج بر روی دندان قرار گرفته و به این ترتیب فاصله خالی بین دندان ها به واسطه دندان کشیده شده را پر می کند و به این ترتیب از خارج شدن دندان ها از موقعیت اصلی خود جلوگیری می کند.

بالا رفتن لثه و تغییر شکل آن

یک لبخند گوشتی زمانی مشاهده می شود که بافت لثه بخش بیشتری از دندان را نسبت به حالت عادی یا مطلوب پنهان می کند. تاثیر کلی این موضوع می تواند مربوط به ایجاد اشکال در ظاهر شما، عدم رشد دندان ها، یا ضعیف شدن آنها باشد. حتی اگر شما ظاهراً از سلامت دهان برخوردار باشید و دارای دندان های سالم، یکنواخت، و سفید در زمان لبخند باشید، رشد بافت لثه می تواند منجر به خراب شدن ظاهر دندان شما شود. هنگام بالا رفتن بافت لثه یا تغییر شکل آن، می توان بافت اضافی را با استفاده از لیزر حذف کرد. این تکنولوژی به ما امکان می دهد بافت لثه را به سرعت، بطور ایمن و با حداقل نگرانی برای بیمار اصلاح کنیم و به این ترتیب بتوانیم ظاهر لبخند طبیعی تری داشته باشیم.

برنامه ریزی اصلاح طرح لبخند

حتی افرادی که بطور جدی سلامت دهان آنها دارای اشکال است می توانند از مزایای حاصل از ایجاد یک طرح لبخند کامل بهره مند شوند. متخصصان زیبایی در کلینیک دندان پزشکی دکتر منتظری، که به صورت منحصر به فرد دارای تخصص در طراحی و پیاده سازی طرح لبخند هستند، می توانند نیازها و اهداف شما را در این رابطه تامین کنند. بنابراین به ما اجازه دهید لبخندی را برای شما طراحی کنیم که در تمام مدت عمر همراه شما باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا