آخرین مطالب دندانپزشکیکروناکرونا و دندانپزشکیکلینیک تخصصی دندان
موضوعات داغ

رفتن به دندانپزشکی و ترس از کرونا

بهترین دندانپشکی در نیاوران با پروتکل های بهداشتی

این روز ها تب و تاب ویروس کرونا بسیار بالا گرفته است و ترس از مبتلا شدن به آن باعث شده است تا افراد، بسیاری از کار های روزمره خود را به تعویق بیاندازند. اساسا این ویروس به خودی خود برنامه های روتین زندگی مردم همه ی کشور ها را با مشکل رو به رو کرده است. در این میان رفتن به کلینیک ها و مطب ها یکی از مواردی است که در زمان شیوع کرونا به تعویق افتاده است. یکی از این موارد کلینیک تخصصی دندان می باشد و حتی افراد در صورت دندان درد های شدید هم تمایل رفتن به کلینیک تخصصی دندان را ندارند. بسیاری از افراد هستند که درمان های دندانپزشکی آن ها نیمه کاره مانده است و در واقع درمان آن ها قبل از شیوع ویروس کرونا شروع شده بود و نیاز است که طی معاینات دوره ای دندانپزشکی قرار بگیرند. حتی عموما چنین افرادی هم از رفتن به کلینیک تخصصی دندان خودداری می کنند که در واقع باید گفت این کار کاملا غلط بوده و به هیچ وجه نباید درمان خود را به تعویق بیاندازند چرا که ممکن است صدمات جبران ناپذیری برای چنین افرادی به وجود آید.

چقدر باید نگران ویروس کرونا باشیم؟

کلینیک تخصصی دندان

همان طور که می دانید افرادی که استرس بالایی دارند سیستم بدنی آن ها به شدت ضعیف شده و احتمال ابتلا به ویروس کرونا در چنین افرادی افزایش می یابد. بنابراین هنگامی که افراد درمان های دندانپزشکی خود را نیمه کاره  رها می کنند دچار استرس های ناشی از مشکلات به وجود آمده خواهند شد و این موضوع به هیچ وجه به نفع بیماران نمی شود. بنابراین اگر می خواهید در این مورد به آرامش ذهنی برسید بهتر است که درمان خود را در کلینیک تخصصی دندان ادامه دهید. درمان های اورژانسی که در این دوره باید به دندانپزشک مراجعه کنند و به تعویق انداختن آن توصیه نمی شود عبارتند از: کشیدن دندان، علائم تورم، درمان ریشه، خونریزی های مداوم، مراقبت بعد از اعمال جراحی، زخم شدن لثه و مشکلات لثه.اما کار هایی مانند روکش کردن، کاشت دندان، جرم گیری، بوی بد دهان و … از جمله مواردی هستند که می توان انجام آن ها را به زمان مناسب تری موکول کرد. تمام مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی می باشند و وزارت بهداشت و درمان به طور مستقیم بر کار کلینیک تخصصی دنداننظارت دارد. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی و استرسی برای شما وجود نخواهد داشت.

خدمات کلینیک تخصصی دندان در دوران کرونا

پروتکل های بهداشتی در رابطه با مطب ها و کلینیک تخصصی دندان

همان طور که گفته شد پروتکل هایی از طرف وزارت بهداشت و درمان برای رعایت بهداشت به مطب ها و کلینیک تخصصی دندان ابلاغ شده است تا مردم از مراجعه به دندانپزشکی ها وحشت نداشته باشند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

۱_ نوبت دهی به بیماران باید طوری برنامه ریزی شود که اجتماع بیماران در مطب ها و کلینیک ها بیشتر از حد ممکن نباشد و بیماران در فاصله های زمانی مختلف به کلینیک ها مراجعه کنند.

۲_ محیط کلینیک تخصصی دندان و مطب های دندانپزشکی باید به طور کامل ضدعفونی شوند و تمام دستگیره ها، صندلی ها، کف مطب و … قبل از ورود هر بیماری باید ضدعفونی شوند.

۳_ به بیماران تاکید شود که از دستکش و ماسک در محیط دندانپزشکی استفاده کنند.

۴_ به بیماران توصیه شود که هنگام ورود به مطب دستان خود را با آب و صابون به طور کامل بشویند و از محلول ضدعفونی کننده دست که در مطب ها تهیه شده است استفاده کنند. بنابراین کلینیک تخصصی دندان و مطب ها ملزم به تهیه مواد ضدعفونی کننده برای بیماران می باشند.

۵_ تمام کارکنان مطب ها و کلینیک ها از دستکش و ماسک استفاده کنند.

پروتکل های بهداشتی در کلینیک تخصصی دندان

کلینیک تخصصی دندان نوین در دوران کرونا

با توجه به این که این ویروس تا کشف یک واکسن با ما همراه خواهد بود و حتی ممکن است واکسن تولید شده به عنوان درمان قطعی برای آن نباشد بنابراین نمی توان مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی را تا همیشه بسته نگه داشت.استراتژی درستی که در هر کلینیک تخصصی دندان باید در نظر گرفته شود این است که، ریسک ابتلا به این ویروس را کاهش دهند. در این راستا باید گفت اگر می خواهید به مرکزی معتبر مراجعه کنید که تمام پروتکل های بهداشتی در آن به طور کامل رعایت شده باشد می توانید به دندانپزشکی نوین که یک کلینیک تخصصی دندان می باشد مراجعه کنید. کلینیک ما در دوران شیوع ویروس کرونا تمام پروتکل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت می کند و از این جهت جای هیچ گونه نگرانی را برای بیماران باقی نمی گذارد.

تمام کار های اورژانسی دندانپزشکی در این مرکز زیر نظر پزشکان متخصص در دوران کرونا انجام می شود و افرادی که درمان های زیبایی دندان های خود را قبل از شیوع کرونا شروع کرده اند و اکنون نیاز به معاینات دوره ای دارند نگران نباشند چرا که در کلینیک دندانپزشکی نوین زیر نظر دکتر افشین میرزایی تمام این درمان ها پیگیری خواهند شد. کلینیک نوین به عنوان بهترین دندانپزشکی شمال تهران می تواند به افرادی که ساکن تهران و اطراف آن هستند کمک کند. کلینیک ما در حوزه دندانپزشکی جوادیه فعال بوده و می تواند نگرانی شما در رابطه با یافتن مکانی بهداشتی برای انجام کار های دندانپزشکی را برطرف کند. با توجه به این که نوبت دهی ها باید طبق پروتکل های بهداشتی باشد قبل از مراجعه به کلینیک تخصصی دندان نوین حتما از طریق شماره تلفن های قرار داده شده بر روی سایت با ما در تماس باشید تا با تجمع بیماران در مطب رو به رو نشوید. چرا که به وجود امدن چنین شرایطی هم می تواند سلامتی شما را تهدید کند و هم این که پروتکل های بهداشتی را زیر سوال ببرد. در دوران کرونا بخش دندانپزشکی کودکان و سالمندان در این مرکز فعال بوده و با رعایت دو چندان نکات بهداشتی در این دو بخش کار های دندانپزشکی زیر نظر متخصصان انجام می گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نوبت دهی ها و بخش های فعال می توانید با ما در تماس باشید.

 

بیمارستان‌های زنجان آماده پذیرش بیماران مشکوک به کرونا ویروس - ایرنا

شرایط مطب ها و کلینیک تخصصی دندان در دوران کرونا

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا