دندانپزشکی سالمندان

انواع مشکلات دندانی و دندان پزشکی سالمندان

بهترین متخصصین دندانپزشکی برای سالمندان در دندانپزشکی نیاوران

دلایل اصلی اهمیت دندانپزشکی سالمندان مشکلات شایعی است که بیشتر در سنین سالمندی برای دهان و دندان رخ می دهد که برای جلوگیری از پیشرفت آنها و آسیب های جدی تر، اقدامات دندانپزشکی سالمندان اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. از این رو در ادامه چند نمونه از مشکلات شایع دهان و دندان در دوران میانسالی را بیان کرده ایم:

پوسیدگی دندان ها: پوسیدگی دندان، یکی از مشکلاتی است که در سنی ممکن است رخ دهد. اما از آنجایی در دوران سالمندی دچار التهاب لثه شده و پسرفت می کند، پوسیدگی دندان ها در سالمندان بیشتر مشاهده می شود. به طور که افراد بالای شصت سال ۲ برابر بیشتر از افراد بالای سی سال در معرض خطر پوسیدگی دندان ها قرار دارند.

خشکی دهان: خشکی دهان یکی دیگر از مشکلات شایع در سنین سالمندی می باشد. یکی از مهمترین دلایل برای بروز چنین مشکلی بالا رفتن سن و کاهش طبیعی ترشح آب در دهان می باشد. علاوه بر این مصرف دخانیات، مصرف داروهای زیاد کننده ادرار، شیمی درمانی، گرفتگی بینی و تنفس با دهان از دیگر عواملی هستند که باعث خشکی دهان می شود. این مشکل با مصرف مقدار مناسب مایعات و همچنین جلوگیری از مصرف سیگار و سایر دخانیات برطرف می شود. از آنجایی که سالمندان به دلیل اینکه میزان مقاومت بدنشان در برابر بیماری به شدت کاهش می یابد، توصیه می شود که مراقبت های دندان پزشکی سالمان را خیلی جدی بگیرند.

• تغییر رنگ دندان ها
  • مشکلات سرطان دهان