روکش دندانهای

روکش دندانهای شیری کودکان

روكش های پيش ساخته استنلس استيل كه بر روی دندانهای بسيار پوسيده با ساختار ضعيف قرار ميگيرد
روكش های پيش ساخته استنلس استيل كه بر روی دندانهای بسيار پوسيده با ساختار ضعيف قرار ميگيرد

روکش دندان های شیری مخصوص است و به آن اس اس کراون ( s.s.crown) می گویند. از روکش های فلزی که از پیش ساخته شده است برای درمان دندان های شیری که بسیار تخریب شده است مورد استفاده قرار می گیرد.

 

اگرترمیم کردن دندان های شیری زیاد باشد برای جلوگیری کردن از شکستگی دندان و پوسیدگی مجدد مناسب است از روکش های فلزی برای دندان ها استفاده شود. این روکش ها بر روی دندان ها چسبیده می شود.

 

هنگامی که دندانی عصب کشی نشده باشد ولی نیاز به پرکردن آن هم به مقدار زیاد باشد و همچنین مقدار زیادی از تاج ازبین رفته باشد دیگر نیازی به پر کردن نیست و می توان با روکش کردن آن را درمان کرد.

 

روکش دندان شیری

این روکش ها از قبل ساخته شده و فلزی هستند، دوام و ماندگاری بالایی دارد، از شکستگی دندان ها جلوگیری می کند و همچنین به دلیل این که کاملا دندان ها را پوشش می دهد از پوسیدگی آن ها جلوگیری می کند.

روكش استيل كه بر روي دندان شيري قرار گرفته است
روكش استيل كه بر روي دندان شيري قرار گرفته است

برخی در این باور هستند که دندان های شیری کودک ریشه ندارند، در صورتی که دندان های شیری تمامی اجراء دندان های دائمی را دارند با این تفاوت که شکل و اندازه ی آن ها متفاوت است.

 

جنس روکش دندان های کودکان فولادی و ضد زنگ است و هدف آن حفاظت از تاج دندان تا هنگام افتادن است به همین دلیل رنگ دندان مشکلی به وجود نمی آورد. در موارد نادری دیده شده است که کودک روکش ها را خورده است، جای هیچ گونه نگرانی نیست و پس از چند روز روکش به صورت طبیعی دفع می شود.

 

برای کودکان روکش بر روی دندان های عقبی صورت می گیرد، از سن سه سالگی می توان از این روش برای دندان های کودکان استفاده کرد. استفاده از این روش هم برای حفظ کردن دندان های شیری تا زمان درآمدن دندان های اصلی است و هم از فضای دندان اصلی محافظت می شود.

 

از روکش ها هم همانند دندان های اصلی باید مراقبت شود و از برخورد مواد سخت به روکش ها جلوگیری شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا