دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی

سفیدکردن و بلیچینگ دندان

اگر همواره در آروزی داشتن لبخندی زیبا و درخشان مانند بازیگران هالیوود بوده‌اید، باید بدانید این خواسته رویای مشترک بسیاری است که خوشبختانه با درمان اصلاح طرح لبخند می‌توان به آن جامه عمل پوشاند. اگر می‌خواهید دندان‌هایتان به زیبایی در میان لب‌ها بدرخشد، کافی است به مرکز کلینیک دندانپزشکی نوین مراجعه کنید.

سفید کردن دندان به خوبی واضح است که برای رفع بدرنگ شدن دندان‌ها استفاده می‌شود. اگرچه تغییر رنگ دندان‌ها کاملآ طبیعی است و در طول زمان برای همه می‌تواند اتفاق بیفتد، روش‌های سفید کردن دندان می‌تواند این تغییر را برعکس نماید و زیبایی را به لبخند شما برگرداند.

ما در مرکز دکتر افشین میرزایی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی موجود برای سفید کردن دندان‌ها بهره می‌گیریم تا خواسته همیشگی بیمار درباره داشتن لبخندی زیبا و هالیوودی سرانجام محقق شود. ظرف کمتر از یک ساعت لبان شما به لبخندی خیره کننده و سرشار از اعتماد به نفس گشوده خواهد شد. ما در مرکز دکتر اسماعیلی منش با در اختیار گذاشتن فراورده‌های مخصوص پس از عمل سفید کردن یا بلیچینگ دندان‌ها و مشاوره دائمی خدماتی را ارائه می‌دهیم که به جرات می‌توان گفت در ایران بی نظیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بلیچینگ و روش سفید کردن دندان و همچنین رزرو نوبت با شماره تلفن۷۷۷۳۴۷۷۰ – ۷۷۷۳۴۷۷۱ تماس حاصل نمایید.

فهرست مطالب

۱ سفید کردن دندان چیست؟
۲ ضرورت سفید کردن دندان‌ها
۳ روش‌های مختلف سفید کردن دندان
۴ نحوه انجام عمل سفید کردن دندان‌ها
۴.۱ سفید کردن دندان‌ها در مطب
۴.۲ کیت‌های سفید کننده مخصوص استفاده در منزل
۵ دندان‌ها تا چه مدت سفید باقی می‌ماند؟
۶ مراقبت از دندان‌ها پس از بلیچینگ
۷ هزینه سفید کدن دندان
۸ عوارض و اثرهای جانبی

سفید کردن دندان چیست؟

سفید کردن دندانها روشی موثر برای روشن کردن رنگ طبیعی دندان‌ها بدون برداشتن سطح دندان است. البته بلیچینگ روش سفید کردن دندان است که رنگ دندان را به طور کامل تغییر نمی‌دهد، اما آن را چند درجه روشن‌تر می‌کند.

ضرورت سفید کردن دندان‌ها
دلایل متعددی را می‌توان برای لزوم سفید کردن دندانها برشمرد. هیچ دو انسانی مانند هم نیستند، و دقیقاً همان طور که افراد مو و رنگ پوست متفاوت دارند، دندان‌هایشان نیز با یکدیگر فرق دارد. تعداد افرادی که دندان‌های مرواریدگون سفید درخشان دارند انگشت شمار است، به علاوه رنگ دندان‌ها به مرور با افزایش سن زرد و تیره می‌شود.

ضمناً سطح دندان‌ها با مواد غذایی مانند چای، قهوه و… لک می‌شود. سیگار کشیدن نیز یکی از علل بدرنگی دندان است.

روش‌های مختلف سفید کردن دندان
سه روش برای بلیچینگ دندان وجود دارد: سفید کردن دندان در مطب توسط دندانپزشک، در منزل با استفاده از تری‌های پلاستیکی منعطف سفارشی ساخته شده و به کار بردن فراورده‌های غیرتجویزی که بدون نسخه از داروخانه قابل تهیه است.

محصولات سفیدکننده دندان داروخانه ای علاوه بر اینکه تاثیر زیاد و بلند مدتی ندارند، ممکن است موجب ایجاد مشکلات متعددی در سلامت دهان و دندان شما نیز شوند. پس قبل از اقدام به استفاده از روش های سفید کردن و رفع زردی دندان حتما با متخصص دندانپزشک خود مشورت نمایید

تکنیک به کار برده شده در هر یک از این سه روش و نیز غلظت محلول سفید کننده و مدت درمان متفاوت است. چون محلول‌های مورد استفاده در مطب قوی‌تر از دو نوع دیگر است، بنابراین صرفاً باید توسط دندانپزشک به کار برده شود تا لثه‌ها در اثر تماس با آن آسیب نبیند.

نحوه انجام عمل سفید کردن دندان‌ها

دندانپزشکی نوین ابتدا مناسب بودن عمل را تعیین می‌کند و چنانچه اشکالی در انجام عمل وجود نداشته باشد، ژل یا محافظ لاستیکی را روی لثه‌ها قرار می‌دهد. سپس محلول سفید کننده با استفاده از تری مخصوصی که مانند گارد شبانه کاملاً اندازه دهان تهیه شده است، روی دندان‌ها به کار برده می‌شود.

کل درمان معمولاً ظرف سه تا چهار هفته انجام می‌شود. ابتدا دندانپزشک باید برای تهیه گارد از دندان‌ها قالب بگیرد. پس از آن که دندانپزشک درمان را در مطب شروع کرد، بیمار باید درمان را در منزل ادامه دهد و ماده سفید کننده را طبق دستور متخصص به مدت دو تا چهار هفته بر روی دندان‌ها به کار برد.

سفید کردن دندان‌ها در مطب

هرچند جزییات سفید کردن دندان‌ها در مطب‌های مختلف ممکن است اندکی با هم تفاوت داشته باشد، اما روش استاندارد و معمول بلیچینگ به شرح زیر است. باید بدانید که مراحل این درمان زیبایی به هیچ وجه دردناک یا ناراحت کننده نیست:

رترکتور گونه داخل دهان قرار داده می‌شود تا تمام نقاطی از دندان‌ها که هنگام لبخند زدن دیده می‌شود، مشخص شود و به راحتی در دسترس قرار گیرد.
رابردم مایع یا رزین سخت کننده روی بافت لثه زده می‌شود تا ژل سفید کننده دندان‌ها را تحریک نکند.
ژل بلیچینگ حاوی پراکسید هیدروژن روی ناحیه‌های مشخص دندان زده می‌شود و حدود ۳۰ ـ ۱۵ دقیقه روی دندان‌ها باقی می‌ماند.
سپس ژل سفید کننده با ساکشن یا شستشو از روی دندان‌ها پاک می‌شود، ژل تازه روی دندان‌ها زده می‌شود و ۳۰ ـ ۱۵ دقیقه دیگر روی دندان‌ها باقی می‌ماند.
در بعضی از درمان‌های سفید کردن دندان‌ها، دندانپزشک نور پرتوان را روی دندان‌ها می‌تاباند تا ژل فعال شود و فرایند بلیچینگ بهتر انجام شود. البته نظرات متخصصین درباره تاثیرگذاری تابش نور بر سفید شدن دندان‌ها متفاوت است.
دندانپزشک در حد فاصل بین دو بار استعمال ژل، میزان سفید شدن دندان‌ها را بررسی می‌کند تا ببیند که آیا لازم است از ژل بیشتری استفاده کند یا خیر.
رترکتورهای گونه پس از آخرین استعمال ژل، برداشته می‌شود، بیمار دهان را شستشو می‌دهد و تغییر رنگ فوری دندان‌های اندازه‌گیری می‌شود. دندان‌ها حداقل دو تا سه درجه یا حداکثر ۸ درجه (از کل ۱۶ درجه) روشن‌تر می‌شود. بخشی از اثر سفیدکنندگی مربوط به کاهش آب در فرایند بلیچینگ است که دندان‌ها را سفیدتر از رنگ واقعی نشان می‌دهد. رنگ اصلی دندان‌ها چند روز بعد مشخص می‌شود.
اگر بیمار از میزان سفید شدن دندان‌ها رضایت نداشته باشد، دندانپزشک درمان را در جلسه بعد ادامه می‌دهد و یا کیت مخصوص بلیچینگ در خانه را در اختیار بیمار می‌گذارد.

کیت‌های سفید کننده مخصوص استفاده در منزل

کیت‌های سفید کننده گوناگونی مخصوص استفاده در منزل وجود دارد که تاثیرگذاری آنها به میزان عامل سفید کننده موجود در آنها بستگی دارد.

نحوه و قانون فروش مربوط به این کیت‌ها در تمام کشورها یکسان نیست؛ بعضی از این فراورده‌ها تغییر دلخواه را ایجاد نمی‌کنند، پس طبق تشخیص دندانپزشک معالج‌تان از این کیت‌ها استفاده کنید.

دندان‌ها تا چه مدت سفید باقی می‌ماند؟
ماندگاری نتایج سفید کنندگی دندان بیش از سه سال است. بااین حال طول مدت سفید ماندن دندان‌ها متغیر است و به عادات فرد بستگی دارد. اگر فرد سیگار بکشد یا خوراکی‌هایی مصرف کند که احتمال ایجاد لکه روی دندان‌ها را افزایش دهد، سفیدی به دست آمده چندان پایدار نخواهد بود.

مراقبت از دندان‌ها پس از بلیچینگ
با کاهش مصرف مواد غذایی لکه کننده دندان‌ها می‌توانید دندان‌ها را سفید نگه دارید. فراموش نکنید که ترک سیگار گامی موثر در پیشگیری از لکه شدن و بد رنگ شدن دندان‌ها محسوب می‌شود.

با رعایت توصیه‌های زیر می‌توانید بهتر از دندان‌ها مراقبت کنید:

دندان‌ها را آخر شب قبل از خوابیدن و حداقل یک بار دیگر در طول روز با خمیردندان فلورایددار مسواک بزنید.
مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های قندی را کاهش دهید.
مراجعه منظم به دندانپزشک طبق زمانبندی تعیین شده را فراموش نکنید.
هزینه سفید کدن دندان
هزینه بلیچینگ دندان به دندانپزشک معالج و منطقه محل سکونت بستگی دارد. سفید کردن دندان در مطب گران‌تر از روش‌هایی است که در منزل قابل انجام است. دندانپزشک پس از معاینه دندان‌ها هزینه دقیق را اعلام می‌کند.

عوارض و اثرهای جانبی
دندان‌های برخی بیماران در طول عمل یا پس از آن به سرما حساسیت نشان می‌دهد. عده‌ای نیز با گلو درد، لکه‌های سفید روی خط لثه یا ناراحتی لثه مواجه می‌شوند. این علائم موقت است و پس از چند روز از بین می‌رود.

دندانپزشکی تهران
دندانپزشکی تهران
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا