بهترین دندانپزشکیترمیم و زیباییدندانپزشکیدندانپزشکی تهراندندانپزشکی نیاورانمطالب دندانپزشکی
موضوعات داغ

طراحی لبخند

s

لبخند نشان دهنده شخصیت شماست که نمی‌توان آن را مخفی کرد. اجازه ندهید شرایط دندان‌هایتان شما را از اجتماع دور کند. شما یک شانس برای ایجاد احساس خوب را دارید پس چرا زیبایی لبخند و اعتماد به نفس خود را دوباره بهبود نمی‌دهید؟ تیم دندانپزشکی ما با تجربه، استعداد هنری و آموزش‌هایی که دیده‌اند می‌توانند لبخندی به یادماندنی برای شما ایجاد کنند تا بتوانید به راحتی در میان جمع ایستاده از مزایای اصلاح لبخند بهره برده و خود را نشان دهید.

در کلینیک تخصصی نوین اتودنسی  به همرا تیم درمانی خود با ارائه یک برنامه درمانی به شما کمک می‌کنند تا به لبخند رویایی‌تان دست یابید. اگر شما می‌خواهید لبخندی زیبا داشته باشید، طراحی لبخند یا استفاده از روکش‌های چینی می‌تواند دندان‌های شما را از حالت طبیعی به شکلی فوق‌العاده تبدیل کند. به دندانپزشکان ما فرصت دهید که لبخند شما را دوباره طراحی کنند تا زیبایی‌های طبیعی صورت شما بتواند خود را نشان دهد.

برای اطلاع از ساعات کاری مطب و مشاوره جهت روش‌ها و هزینه‌های اصلاح طرح لبخند با شماره‌های  ۲۲۸۳۷۱۲۲ – ۲۲۸۳۷۱۲۳  تماس حاصل فرمایید.

فهرست عناوین

طراحی لبخند چیست؟

یک طراحی لبخند فرایندی است که در آن ظاهر لبخند از طریق عمل‌های زیبایی دندانی بهبود می یابد؛ نظیر روکش‌های دندانی، باند کامپوزیت، ایمپلنت دندان و سفید کردن دندان‌ها.

اساساً اصلاح طرح لبخند دندان، زمانی که شما نیاز به بازسازی کامل ظاهر دهان خود داشته باشید انتخاب و انجام می‌شود.

s1

افراد مناسب برای انجام طراحی لبخند

افرادی که خواهان لبخندی زیبا و جذابتر هستند، کاندید مناسبی برای انجام این درمان خواهند بود. اگر دندان‌های شما پوسیده است یا رنگ آن تغییر کرده و نامرتب است یا دندان‌های ناهموار و ورقه ورقه‌ای دارید، اصلاح طرح لبخند به شما کمک می‌کند تا فکی متناسب و لبخندی تحسین برانگیز پیدا کنید.

تشخیص و برنامه ریزی طراحی لبخند

برای دستیابی به نتایج عالی در طرح لبخند، پزشک از آخرین روش‌های عکس‌برداری و ابزارهای تشخیصی استفاده می‌کند. دوربین‌های دیجیتال و داخل دهانی ما عکس‌هایی دقیق و با جزئیات کامل از داخل دهان شما می‌گیرد. با استفاده از این ابزار دندانپزشک به دقت ساختار و شرایط سلامتی دندان‌های شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. وی همچنین با استفاده از این عکس‌ها می‌تواند شما را در مورد مراقبت‌های دندانی به روز نگه دارد. همچنین با عکس‌برداری دیجیتالی به کمک اشعه ایکس، عکس‌هایی کامل از دندان‌ها و فک شما گرفته می‌شود.

نقش اصلاح طرح لبخند در رفع مشکلات زیبایی

دندانپزشکان ما به دنبال دستیابی به نتایجی خیره کننده و تحسین برانگیز با ظاهری طبیعی هستند. البته این درمان در ظاهر دندان‌ها انجام می‌شود. دندانپزشک به برخی عوامل هم توجه دارد. برای مثال وی خط لب، ظاهر صورت، زوایای فک و تقارن چشم‌های شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. سپس دندانپزشک لبخندی با زیبایی طبیعی برای صورت شما طراحی می‌کند. برخی از جنبه‌هایی که دندانپزشک برای اصلاح طرح لبخند و بهبود ظاهر لبخند با شما مرور می‌کند به شرح زیر است:

رنگ دندان: پر کننده‌های آمالگام و نقره‌ای دندان‌ها می‌تواند با کامپوزیت‌های همرنگ دندان جایگزین شود و با سفید کردن دندان‌ها، رنگ دندان‌های سیاه‌شده را بهبود بخشد. رنگ دندان و سایه در زمان ارزیابی و آماده سازی برای عمل‌های مختلف نظیر روکش‌های چینی، تاج‌ها، پل‌ها، باندهای کامپوزیت و ایمپلنت‌های دندانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

در زمانی که رنگ دندان‌ها مورد ملاحظه قرار می‌گیرد باید این نکته را در نظر داشت که دندان‌های سیاه و تغییر رنگ داده باعث می‌شود سن دهان بیشتر به نظر برسد. یک لبخند خوش‌فرم شامل دندان‌های درخشنده و سفید می‌تواند ظاهری جوان را به‌وجود آورد. سایه‌ای که دندانپزشک برای سفید کردن و روکش‌های دندان شما انتخاب می‌کند به دقت برای همخوانی با رنگ صورت و موی شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. دندانپزشک های زیبایی در برقرار کردن تعادل بین دندان‌های سفید و درخشنده با حفظ حالت طبیعی رنگ دندان متبحر هستند.

فاصله گذاری و تنظیم دندان‌ها: دندان‌های کج، دندان‌های روی هم افتاده یا دندان‌های با فاصله از هم می‌تواند به کمک ارتودنسی و ارتودنسی نامرئی صاف و هموار شود و با ونیر زیبایی آن افزایش یابد.

s2

دندان‌های افتاده: یک یا چند دندان افتاده در ظاهر لبخند شما تأثیر منفی دارد همچنین می‌تواند بر غذا خوردن نیز تأثیر داشته باشد و احتمال پوسیدگی دندان‌ها را هم افزایش دهد. جایگزینی دندان‌ها قسمت جدا نشدنی از سلامت و زیبایی دهان است. دندان‌های افتاده می‌تواند با ایمپلنت دندان، پل یا دندان مصنوعی جایگزین شود.

هارمونی و تناسب دندان‌ها: دندان‌های کج، ناهموار و لایه لایه باعث می‌شود که از ظاهر و زیبایی دهان کاسته شود و لبخند چسبیده می‌تواند ظاهر کلی لبخند را بهبود بخشد.

ترمیم لب‌ها، لبخند و گونه‌ها: یک صورت نافرم با سن بالا می‌تواند به روش‌های خاصی از طراحی لبخند مانند ارتودنسی و جراحی فک و صورت بهبود یافته و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

دندانپزشک زیبایی برای دستیابی به لبخندی که دقیقاً مورد نظر شماست راه‌های درمانی متناسب را طراحی می‌کند. این برنامه درمانی شامل عمل‌های متعدد زیبایی و اصلاحی عملکرد از جمله سفید کردن دندان‌ها، باندهای کامپوزیت، ونیر، تاج‌های دندانی، ارتودنسی، جراحی‌های فک و صورت و کاهش لبخند چسبیده است.

زیباسازی‌هایی در اصلاح طرح لبخند

علاوه بر رنگ، تنظیم و تعادل دندان‌ها در ناحیه زیبایی لبخند (قسمت‌های بالایی و پایینی دندان که در هنگام لبخند نمایان می‌شود)، ویژگی‌های متعدد دیگری نیز در دندان‌ها و لبخند وجود دارد که دندانپزشک زیبایی در هنگامی که می‌خواهد برنامه درمانی شما را تنظیم نماید آنها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

طول دندان‌ها: دندان‌های بلند باعث می شودکه ظاهر دندان‌ها جوان‌تر به نظر برسد. در نتیجه افزایش سن و فرسایش و خراب شدن دندان‌ها کوتاه‌تر به نظر می‌رسند و در این حالت لبخندهای چسبیده می‌تواند کمک کند تا دندان‌های کوتاه زیاد در معرض نمایش قرار نگیرند. روش درمانی اصلاح لبخند برای دندان‌های کوتاه شامل باندهای کامپوزیت یا روکش‌های چینی است. اگر شما دارای لبخند چسبیده هستید، دندانپزشک زیبایی شما خط لثه را به‌وسیله روش‌های لیزردرمانی اصلاح کرده تا طول دندان‌های بلندتر به نظر برسد. همچنین ممکن است در صورت لزوم شما به به یک پریودنتیست برای افزایش طول تاج دندانتان معرفی شوید.

افزایش طول دندان‌ها در بهبود ظاهر صورت تأثیر بسزایی دارد. برای مثال دندان‌های خوش فرم، بلند و مربعی شکل برای افرادی که صورت گردی دارند می‌تواند لبخندی زیبا ایجاد کند.

خط لبخند: خط لبخند خط فرضی است که از لبه‌های دندان‌های بالایی به دو گوشه لب وصل می‌شود و باید انحنای آن در هنگام لبخند موازی خط انحنای لب پایینی باشد. این خط مرجعی برای اصلاح کنندگان لبخند بوده که به آنها کمک می‌کند تا طول دندان‌های جدید را مشخص نمایند.

نسبت دندان‌ها: دندانپزشک زیبایی دندان‌های شما را بررسی می‌کند تا مشخص شود که آیا نسبت دندان‌های شما با یکدیگر درست است یا نه. در بیشتر مردم برای داشتن لبخند زیبا باید دو دندان وسطی جلویی بیشتر نمایان باشد و نسبت عرض به طول آنها ۴ به ۵ باشد. این نسبت راهنمای طول و عرض بقیه دندان‌هایی که در ناحیه زیبایی قرار دارند بوده و باعث ایجاد تعادل در خط لبخند می‌شود.

بافت و ویژگی‌های دندان: دندانپزشک زیبایی در طراحی لبخند، با مهارت زیبایی و بهبود عملکرد را با هم ترکیب می‌کند. دندانپزشک هنرمند می‌تواند با طراحی تاج و منیر دندان‌ها کمک کندتا شما ظاهری زنانه یا ظاهری عضلانی پیدا کنید و به علاوه وی در ظاهر و احساس طبیعی بودن دندان‌ها یا با آن چیزی که شما در عکس‌ها دیده‌اید همخوانی ایجاد می‌کند.

عمر لبخند طراحی شده شما

عمل‌های دندانپزشکی زیبایی به رعایت بهداشت دهان و دندان نیاز دارد و همچنین ممکن است لازم باشد که شما برای حفظ آن باز هم به دندانپزشک مراجعه کنید. برای مثال برای حفظ درخشندگی دندان‌ها سفید شده، باید این فرایند در طول زمان تکرار شود. روکش‌های چینی ارزان ممکن است از بین رفته و نیاز به جایگزینی آنها به وجود آید. باندهای کامپوزیتی دائمی ممکن است لکه‌دار شده و نیاز به ترمیم یا تعویض پیدا کند. تاج‌های دندان معمولاً هر ۱۰ تا ۱۵ سال یک مرتبه باید تعویض و اصلاح لبخند چسبیده هم به مرور زمان باید تکرار شود. سازنده و تکنسین آزمایشگاه و مواد مصرفی که دندانپزشک برای استفاده انتخاب می‌کند در دوام طرح لبخند شما بسیار مؤثر است. برای دستیابی به بهترین نتایج حتماً در انتخاب سازنده مناسب اطمینان حاصل نمایید و همچنین در مورد انتخاب نوع مواد نظارت و پیگیری لازم را انجام دهید.

عوامل مؤثر در هزینه‌های طراحی لبخند

تحت عمل‌های طراحی لبخند تصمیم مهمی است که شما می‌گیرید و دندانپرشکان ما در اجرای آن به شما کمک می‌کنند. در خلال جلسه مشاوره اولیه، ما برنامه درمانی طراحی لبخندی که نیازهای شما را برآورده سازد به شما پیشنهاد می‌دهیم. همچنین ما شما را از هزینه‌های هر عملی که تصمیم به انجام آن گرفته‌اید مطلع می‌کنیم.

طراحی لبخند ممکن است عمل گران قیمتی باشد که به انتخاب نوع درمان توسط شما بستگی دارد. هر فرد نیازهای منحصر بفردی دارد، برخی از افراد انجام درمانی جامع را در برنامه خود دارند و برخی دیگر فقط تنظیم و تراز ساده را می‌خواهند انجام دهند. در هر صورت شما در پایان نتیجه زیبا و درخشانی را مشاهده خواهید کرد که ارزش پرداخت این مبالغ را خواهد داشت. برخی از عوامل اصلی مؤثر در هزینه‌های طراحی لبخند عبارتند از:

  • میزان پیچیدگی درمان
  • زمان مورد نیاز برای انجام درمان
  • تعداد روش‌های درمانی مورد استفاده
  • نوع روش‌های درمانی مورد نیاز

شماره تماس با مشاورین ما

ویزیت و مشاوره رایگان

۲۲۸۳۷۱۲۲
۷۷۷۳۴۷۷۰
فرم ارتباط با ما

    نمایش بیشتر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا